Младият водач, който уби себе си, приятелката си и прати други двама младежи в болница, е имал 16 фиша. Всичко това - за 3 години стаж зад волана.

10 от наказанията са били за маловажни провинения на пътя, сред които шофиране без обезопасителен колан и причиняване на ПТП заради неспазване на дистанция. Един от фишовете бил за превишена с 21 км/ч скорост на стойност 100 лв., съобщава днес Нова тв.

Както вече стана ясно, Кристиян Екмекчиян е син на жена, която работи в отдел „Регистрации” на „Пътна полиция” в града под тепетата. Баща му пък работел в Англия. Загиналият младеж се води, че се занимавал с търговия.

Мощният "Рейндж Роувър", с който той отсече две дървета върху велоалея (за щастие - след 3 ч през нощта) и се спря в третото, пък се води собственост на софийска фирма, допълва медията.

По информация на Нова тв младежите от тежката катастрофа са играли карти до късно. В момента на инцидента те се прибирали по домовете си. Освен смъртта на Кристиян и неговата приятелка Теодора Николова (20 г.), продължава борбата за живота на още двама млади, които пострадаха, след като са се возели отзад.

По-тежко е състоянието на 22-годишно момиче.

Предстои резултатите от експертизите да разкрият карал ли е водачът под въздействието на алкохол или упойващи вещества в момента на сблъсъка с няколко вековни дървета.

Пред медията рали шампионът Костадин Щерев изрази мнение, че скоростта, с която се е движел автомобилът по централен пловдивски булевард е била над 200 км/ч. (официално експертизи още не са готови или поне не се оповестени от разследващите - б.р.).

Експертът отбеляза, че на мястото не се вижда никакъв спирачен път, а гумите били некачествени.

"Докато си помисли, той вече е минал 60 м”, посочи Щерев.

Според рали пилота през първите 5 години от стажа на младите шофьори трябва да са ограничени мощностите на автомобилите, които са им разрешени.

До мястото на инцидента има светофар, който обаче мига само в жълта предупредителна светлина, за да напомни, че предстои кръстовище.

"Още с изграждането му беше направен два пъти опит този светофар да заработи. Това не се случи поради по молба на КАТ и след много сигнали от граждани. Сега светофарът мига в жълто, което не означава, че не работи – дава индикации на водачите да са по-съсредоточени и да намалят скоростта", заяви директорът на ОП „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов.

Според него поставянето на изкуствени неравности (т. нар. легнали полицаи) няма да реши проблема на участъка. По думите му на булеварда трябва да се сложи камера за скорост.