"Пежо-Ситроен" (Peugeot-Citroen PSA) и "Фиат-Крайслер" (Fiat-Chrysler) се сливат, предаде агенция Франс прес. Акционерите на френската и италиано-американската автомобилни групи днес са одобрили сделката, която създава четвъртата по продажби и третата по оборот компания в бранша в света след японската "Тойота" и германския "Фолксваген".

Датата на влизането в сила на споразумението ще бъде обявена скоро, каза Карлос Таварес, главен управител на новата група, наречена Stellantis.

Stellantis ще има повече от 400 000 служители и ще обедини 14 емблематични марки като Citroën, Maserati, Fiat, Opel, Peugeot, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge и Jeep. 

„Това сливане беше въпрос на оцеляване и това важи както за Fiat, така и за PSA“, каза Джулиано Ночи, професор по стратегия в Политехническото бизнес училище в Милано, цитиран от АФП. 

Двете групи са изправени пред "огромни технологични и стратегически предизвикателства" (електрически превозни средства, цифровизация, автономно шофиране) и опустошителните ефекти на пандемията COVID-19, посочи той.

Марките на групата ще намалят разходите си за разработка и производство и ще допълнят предлаганата гама автомобили във всички диапазони. 

„Благодарение на обединението си с PSA, Fiat-Chrysler ще може да засили присъствието си в Европа“, каза пред агенцията Джузепе Берта, професор от университета “Бокони” в Милано и специалист на Fiat. „И обратно, френската група ще може да си възвърне присъствието в САЩ благодарение на своя италианско-американски съюзник. "

С гласуването си акционерите одобряват обединение, което започна през 2018 г., и беше официално обявено в края на 2019 г. Завършването му беше забавено от коронавирусната криза. 

В края на декември Европейската комисия даде зелена светлина за “брака” между марките Fiat 500 и Peugeot 208, при условие че двете групи спазват поетите ангажименти за запазване на конкуренцията в малките търговски превозни средства, където имат големи пазарни дялове. .

В документите, предоставени на финансовите власти и цитирани от АФП, PSA и Fiat оценяват, че тяхното сливане трябва да струва 4 милиарда евро и че сътрудничеството им в крайна сметка ще спестят до 5 милиарда евро годишно. Таварес подчерта в края на 2019 г., че няма да се затварят заводи.