МИРОСЛАВ ИВАНОВ*

Когато преди близо шест месеца използвах израза „коалицията ППП“ в свой пост дори не подозирах в какво нарицателно ще се превърне. Колко тълкувания ще понесе и колко критики ще отнесе. Не подозирах и колко прав в съществуването й ще се окажа. Днес видяхме, че ППП съществува. 

Видяхме го категорично, доста натрапчиво и леко горчиво. Горчиво почти колкото на сватба. Коалицията ППП се оказа коалицията LAFKA. Появата на рекламно каре на монополиста в разпространението на вестници и контролиран от Пеевски LAFKA в последния брой на „Капитал“ просто онагледи промените в бизнеса след фалита на КТБ.

Фалит, за който Пеевски и Прокопиев работиха ударно, в комбинация с останалата 1/3 от ППП – прокуратурата.  

Това, което Иво Прокопиев нарече в коментар по темата в студиото на Нова ТВ „жълтении, които няма да коментирам“, се оказаха с оранжев цвят. Цветът на LAFKA. Сигурно всичко нямаше да е толкова драматично, ако тази реклама не беше символична. А тя е символична, защото в нея няма никаква бизнес логика. Мениджмънтът на LAFKA знае, че с тази реклама няма да постигне никакви търговски цели. Читателите на „Капитал“ едва ли ще се юрнат към киоските на Пеевски. Но пък в появата на рекламата сигурно има достатъчно икономическа логика за „Икономедиа“ и достатъчно политическа логика за LAFKA (Пеевски). 
 
Че това не е чисто търговска сделка, личи по цялото поведение на „Икономедиа“. Раздразнението, с което беше приета критиката на читатели и знакови обществени фигури, говори най-малкото за гузна съвест. И не, не ме разбирайте погрешно. Нямам причина да се съмнявам в етиката и в професионализма на журналистите от „Капитал“, с част от които съм имал удоволствието да работя. Напротив, сигурен съм, че по тяхното поведение скоро ще разберете какво всъщност значи днешната небрежна рекламка. 

Но, простете, имам дълбоки резерви към редакционната политика и вятъра на промяната в нея.

Защото обяснението как преди „найсе“ години сме имали реклами на Лайф Чойс и в същото време сме обяснявали, че това е пирамида е... комичен. А като прочетох, че това не е реклама на LAFKA, а на сокове, които се продават там, щях да се разплача от умиление. 

За съжаление или за радост са минали тези „найсе“ години и днес освен хартия хората имат и онова нещо, наречено интернет. А там няма да обясниш колко си велик. Там хората набързо те оценяват и подминават. 

Но, както се казва, честито и наздраве!

Голяма част от читателите на „Капитал“ днес подминаха рекламата на LAFKA.

Когато я видят и утре, ще подминат “Капитал”.

Как от "Капитал" обясниха рекламата на LAFKA вижте ТУК.

-----

* Мирослав Иванов се занимава с финансова журналистика вече 10 години. През по-голямата част от тях е работил в печатни медии, включително във водещи икономически всекидневници, като „Пари“, а след придобиването му от "Икономедиа" и в „Капитал daily”.

Материалът е публикуван в блога му www.miroivanov.com