Общински съветници в София предложиха превозването на велосипеди и тротинетки в метрото и част от автобусите да стане безплатно. Досега за тях се плащаше допълнителен билет както за багаж, а качването им в голяма част от деня беше напълно забранено, припомня бТВ.
Ако промените бъдат приети, от четвъртък ще може всеки да си качи тротинетката в метрото или другия градски транспорт. Велосипедистите пък ще могат да ги товарят в крайградските автобуси и метрото, но не в пиковите часове.
Предложението предизвика много спорове. "За" новата идея са хората, които ги използват, но от другата страна са пешеходците, които пътуват с градския транспорт.
Дори при спукана гума или повреда качването на велосипед в градския транспорт сега е разрешено след 21:00 часа само в метрото, припомня нова тв.
"Случвало ми се е да счупя дерайльор, което не мога да го оправя на място. Наложи се да бутам 2 – 3 км”, обяснява пред медията Иво Делин от "Велоеволюция".
Бутането или носенето в много участъци би било невъзможно, казват велосипедисти.
"Очакванията ни от 2010 до 2020 г. беше да има поне 200 км изградена велосипедна инфраструктура. Реално има 60 – 70 км. Има велосипедни ленти, половината боядисани по пътното платно, което не е безопасно”, смята още Делин.
С промените велосипедисти ще могат да се качват в метрото, крайградските линии и автобус 314.
"Предложението е да може да се влиза в метрото до 07:00 сутринта и след 20:00 часа вечерта през работни дни, както и в почивните дни да е изцяло разрешено”, обяснява Владислав Панев – общински съветник от „Демократична България”.
Въпреки че тротинетката е по-компактна и не заема много място, сега внасянето й в транспорта също не е разрешено.
"Тротинетката е съвсем компактна, може да се прибере до тялото. По никакъв начин няма да пречи на останалите хора в градския транспорт. Колкото една тенис ракета е”, обяснява Красимир Кръстев – дистрибутор на тротинетки.
Промените предвиждат тротинетки да може да се внасят навсякъде и по всяко време.
"На мен много често ми се налага да пътувам между двата кампуса на университета в София и Благоевград и едно такова решение би било перфектно”, смята Момчил Карпузанов, преподавател в Американския университет в България.
Част от пътниците в градския транспорт обаче не одобряват промените.
Така или иначе, предложението ще бъде гласувано на заседание на Столичния общински съвет този четвъртък.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни