Славата на шампанското отминава. За първи път в историята продажбите на италианския му еквивалент - просеко, са изпреварили тези на френското пенливо вино, съощава Yahoo Finance. Според италианската организация OVSE, която следи продажбите на този тип вина, за последната година са продадени 307 млн. бутилки просеко срещу 304 млн. шампанско.

Според анализатори причините за ръста на продажбите на италианското вино с мехурчета са две. Едната е, че то е на много по-ниска цена от шампанското. Другата е, че просекото се харесва повече на младото поколение на възраст до 30 години, защото е с по-малко танини и по-сладък, цитрусов привкус.

За разлика от шампанското, което се консумира обикновено по някакъв повод или в заведение, заради достъпната си цена просекото придобива статут на ежедневна напитка.

Само за пример, в българските онлайн магазини цената за 0,75-литрова бутилка просеко започва от 9-12 лв., докато най-евтиното шампанско е няколко пъти по-скъпо.