Недостигът на чипове в цял свят бе обяснявано с множество естествени фактори - такива от пандемията и от преди нея. Пред сп. "Тайм" шефът на тайванската TSMC Марк Лю обаче идентифицира и друг проблем - презапасяването.
TSMC са имали множество клиенти сред производители на автомобили, които първи бяха ударени от липсата. А повечето чипове се сглобяват с няколко стъпки през различни компании и производители, после пък минават през различни доставчици. Служителите на TSMC са започнали да наблюдават пазара и да записват данни.
Според него някои доставчици са имали реална липса, но други, щом са чули за скока в цените, са започнали да се презапасяват и да чакат - докато продуктът им поскъпне.
TSMC са се опитали да работят само с хора от първия тип, твърди Лю.
Проблемът на такъв подход, който не непременно незаконен, е че трудно се установява - защото може да се случи в много точки на веригата на доставките.
Още по темата
- "Ситроен" изтегля над 600 000 автомобила заради проблем с въздушната възглавница
- Кристалина Георгиева: AI удря пазара на труда като цунами, ще засегне 40% от работните места
- Загуба за спорта, черен пазар: всички срещу закона за хазарта на ГЕРБ/ДПС. Но и всички искат ограничена реклама
- Петролът поевтиня на фона на изгледи за намаляване на напрежението в Близкия изток
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни