Ad Config - Website header

 

Article_top

Веселин Желев

Белгия осъмна днес парализирана от национална стачка, която профсъюзите обявиха срещу политиката на финансови ограничения, следвана от дясносцентристкото правителство на Шарл Мишел.

Стачката следва серия от подобни регионални акции, които за по един ден блокираха различни части на страната през изминалите седмици.

Икономиката почти е замряла, работят само жизненоважни инфраструктури като например електроснабдяването.

Белгийското въздушно пространство е затворено до 22 часа местно (23 часа българско време) тази вечер. Над 600 полета са отменени. Пътниците, които имат билети от и за Брюксел, Шарльороа и Лиеж днес, няма смисъл да отиват на летищата, предупреждават властите.

"Отменен бе полетът рано сутринта на авиокомпания "България Ер" до Брюксел. Съответно пропадна и обратният полет до София", съобщиха за Клуб Z от летище София.

Градският транспорт е спрял. По входно-изходните магистрали на столицата и по пътищата в страната има стачни постове.

Училищата, публичните администрации и съдилищата също стачкуват. Обслужването в болниците е сведено до жизнено-важния минимум. Не работят пощите, няма кой да събира отпадъците. Голяма част от предприятията не работят, стачни постове блокират достъпа до ред промишлени зони.

Стачкуват дори надзирателите в един от затворите - този в Лантен, северно от Лиеж.

Френскоезичният либерал Шарл Мишел оглавява първото правителство без социалисти от 26 години насам. То обяви планове да балансира бюджета до 2018 година и да повиши пенсионната възраст на 67 години.

Европейската комисия предупреди Белгия, че може да влезе в процедура на прекомерен дефицит, ако не вземе мерки за съкращаването му. Публичният дълг на страната е сред най-високите в ЕС като дял от брутния вътрешен продукт - 100 процента от БВП.

Марк Гобле - генерален секретар на Общата федерация на труда, заяви пред радио-телевизионната мрежа Бел-РТЛ тази сутрин, че целта на стачката не е да сваля правителството, а да го накара да преговаря със синдикатите. Те се оплакват, че четирипартийният кабинет включващ три фламандски и една франкофонска партия, и работодателите не им обръщат внимание.

"Не действаме в този дух", каза Гобле. "Правителството няма да падне непременно заради нас. То би могло да падне по-скоро заради вътрешни противоречия".

Шарл Мишел (39 г.) е вторият най-млад министър-председател на Белгия от създаването й като самостоятелна държава през 1831 г. досега. Той води единствената франкофонска партия в коалицията - Реформаторското движение. Мишел беше остро атакуван във френската езикова общност заради споразумението му с фламандската десница, която включва християндемократи, либерали и най-голямата в страната партия - сепаратисткия и републикански Нов фламандски алианс. Неговият лидер Барт де Вевер обвини вчера синдикатите, че мътят умовете на хората с "дезинформации и чисти лъжи". Де Вевер заяви, че десните реформи ще увеличат нетните трудови възнаграждения, а няма да ги намалят. 

 
Синдикалисти блокираха центъра на Брюксел по време на стачката. Снимка БГНЕС

Белгия осъмна днес парализирана от национална стачка, която профсъюзите обявиха срещу политиката на финансови ограничения, следвана от дясносцентристкото правителство на Шарл Мишел.

Стачката следва серия от подобни регионални акции, които за по един ден блокираха различни части на страната през изминалите седмици.

Икономиката почти е замряла, работят само жизненоважни инфраструктури като например електроснабдяването.

Белгийското въздушно пространство е затворено до 22 часа местно (23 часа българско време) тази вечер. Над 600 полета са отменени. Пътниците, които имат билети от и за Брюксел, Шарльороа и Лиеж днес, няма смисъл да отиват на летищата, предупреждават властите.

"Отменен бе полетът рано сутринта на авиокомпания "България Ер" до Брюксел. Съответно пропадна и обратният полет до София", съобщиха за Клуб Z от летище София.

Градският транспорт е спрял. По входно-изходните магистрали на столицата и по пътищата в страната има стачни постове.

Училищата, публичните администрации и съдилищата също стачкуват. Обслужването в болниците е сведено до жизнено-важния минимум. Не работят пощите, няма кой да събира отпадъците. Голяма част от предприятията не работят, стачни постове блокират достъпа до ред промишлени зони.

Стачкуват дори надзирателите в един от затворите - този в Лантен, северно от Лиеж.

Френскоезичният либерал Шарл Мишел оглавява първото правителство без социалисти от 26 години насам. То обяви планове да балансира бюджета до 2018 година и да повиши пенсионната възраст на 67 години.

Европейската комисия предупреди Белгия, че може да влезе в процедура на прекомерен дефицит, ако не вземе мерки за съкращаването му. Публичният дълг на страната е сред най-високите в ЕС като дял от брутния вътрешен продукт - 100 процента от БВП.

Марк Гобле - генерален секретар на Общата федерация на труда, заяви пред радио-телевизионната мрежа Бел-РТЛ тази сутрин, че целта на стачката не е да сваля правителството, а да го накара да преговаря със синдикатите. Те се оплакват, че четирипартийният кабинет включващ три фламандски и една франкофонска партия, и работодателите не им обръщат внимание.

"Не действаме в този дух", каза Гобле. "Правителството няма да падне непременно заради нас. То би могло да падне по-скоро заради вътрешни противоречия".

Шарл Мишел (39 г.) е вторият най-млад министър-председател на Белгия от създаването й като самостоятелна държава през 1831 г. досега. Той води единствената франкофонска партия в коалицията - Реформаторското движение. Мишел беше остро атакуван във френската езикова общност заради споразумението му с фламандската десница, която включва християндемократи, либерали и най-голямата в страната партия - сепаратисткия и републикански Нов фламандски алианс. Неговият лидер Барт де Вевер обвини вчера синдикатите, че мътят умовете на хората с "дезинформации и чисти лъжи". Де Вевер заяви, че десните реформи ще увеличат нетните трудови възнаграждения, а няма да ги намалят. 

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Oleg

Хайде пак стачки, не се спряха. Няма лошо да отстояват позиции, но хората все пак трябва да пътуват, не може да спреш всичко. Само си натоварват допълнително икономиката. Както и да е - и това ще мине.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли съживяването на проекта за АЕЦ „Белене“?