Основният проблем пред висшето образование е, че университетите „създават безработица", вузове обаче не трябва да се закриват по административен път. Това обяви пред БНТ просветният министър проф. Тодор Танев и добави:

"Въпросът е каква подготовка дават вузовете и дали всички трябва да получават поравно субсидия. За в бъдеще трябва да има колежанска система, която е надстройка над средното образование".

Министърът поиска и изцяло нов закон за образованието, а не към стария, който е на повече от 20 години, да се „пришиват“ нови текстове. Според него в основното и средното образование проблемът е липсата на мотивация сред ученици и учители. Необходима била и радикална смяна на учебните програми, като в тях се използват всички съвременни технологии.

"Днешните ученици са на три клика от информацията, подходът трябва да е диалогичен. Децата използват наличното в интернет и допълват това, което е казано в училище, като търсят по-кратки и ясни форми", каза министърът.

Проф. Танев е против идеята да се въведе само по един учебник за всеки предмет. Според него откакто има интернет, въпросът за учебниците съвсем не е единственият, по-важно е програмата да е добра и да дава възможност да се използват различни форми на обучение.

Радикална промяна била необходима по въпроса с вдигането на учителските заплати. В системата на образованието според него имало „огромни вътрешни възможности“ за средства за тази цел.

"Тази професия може бързо да ни върне това, което ще и дадем", категоричен бе Танев. И добави: „Реформата плаши, но после лекува“.

Държавна финансова помощ била необходима и за частните училища, като се финансират конкретни елементи от образователния процес в тях.

„Не се взимам на сериозно като министър, искам образованието да е национален приоритет и в него, да има реформи“, каза още министърът.

А в коментар за исканата му оставка по повод негово изказва във врачанско училище, Танев заяви, че провокацията в думите му е била грешка, но с "икони по стените реформи не могат да се правят".

"Най-големият фен съм на това учениците да започнат да мислят, допълни министърът. - Айнщайн казва, че образованието е това, което остава ,след като всичко друго бъде забравено. Моята мисия е да има повече, което да остане".