#Хаштаговете са важна функция на микроблогинг платформата Twitter - те позволяват на хората бързо и лесно да намерят повече туитове върху конкретна тема, която ги интересува.

В момента хаштаговете в Twitter действат като линкове - в момента, в който поставиш # пред която и да е дума в туит, тя се превръща във връзка към всички други туитове със същия хаштаг.

Twitter обаче експериментира с премахване на хаштаговете като активни линкове, освен ако те не са брандирана, т.е. платена фраза - името на компания или кампания, съобщи Digital Trends.

За момента това е вътрешен тест, информира технологичното издание, и е много възможно никога да не види бял свят. Тази функция по всяка вероятност е с цел по-добро монетизиране на хаштаговете - така компаниите ще са принудени да платят за брандиране на имената им в социалната платформа.

Но тя ще намали и функционалността на Twitter като цяло за масовия потребител - хаштаговете спомагат за свързване на потребителите, за създаване на общност и дълготрайни дискусии и обсъждания в иначе хаотичната платформа, която няма групи или дискусионни форуми. Създателят на хаштага - Крис Месина - вече изрази критична позиция с кратко клипче, в което размахва пръст на идеята.

Напълно е възможно тази функция обаче да се превърне в част от Twitter, като една от идеите за повече приходи от платформата на бъдещия купувач - Илон Мъск.