Ad Config - Website header

 

Article_top

Светослав Метанов

Когато за първи път неофициално чух, че в БДЖ смятат да връщат старото ръководство - Владимир Владимиров и Велик Занчев, просто не повярвах. Всеки, който е имал вземане-даване с железниците, знае отлично, че тия двамата за железничарите са като червен плащ пред разярения бик. При предишния им управленски мандат по време на първото правителство на ГЕРБ те спряха плащанията към кредиторите. Изнервиха ги до крайност. Заваляха запори на банкови сметки и активи. Железничарите бяха принудени да обявят национална стачка, каквато от 100 години в България не бе имало. Дълговете на компанията прескочиха 700 милиона лева!

Не е малко, нали?

Така че в слуха за завръщането на чутовния тандем не виждах даже и съвсем малко зрънце здрава логика. Все пак проверих и "опашатата лъжа" взе, че се оказа истина, която Клуб Z пръв съобщи.

"Трябва ни камикадзе, а такива трудно се намират. Владимиров е идеален за тази работа", заяви високопоставен чиновник от транспортното министерство пред медията ни.

Тези думи бяха казани неофициално. Без диктофон, а и от човек, когото току-така не искам да изтипосам за непремерена фраза. Не ги приех напълно сериозно, вероятно заради собствената ми надежда, че реформаторската заявка на новия кабинет ще се случи наистина.

Два месеца по-късно от ланския сняг няма и следа. Съдбата на БДЖ наистина изглежда предопределена и сценарият явно предвижда да има камикадзе.

От този понеделник от графика на движение отпаднаха 38 влака, а маршрутите на други 10 бяха окастрени много сериозно. От 1 февруари ще отпаднат още повече композиции. Първо за тази дата бе насрочено "погребението" на 90 влака. Към днешна дата броят им е 77, а до първия ден на втория месец на годината още доста ще бъдат спасени.

Хайде на бас!

Но не за нещо друго, а защото кметовете от ГЕРБ се стягат за избори наесен. А следващият им мандат никак няма да е сигурен, без да се тупнат в гърдите:

"Аз, аз ви спасих влака! При Бойко ходих, по корем се влачих, за да се возите във втора класа с 50% пенсионерска отстъпка!"

Така че е по-вероятно да бъдат наказани червени, пембени и всякакви други общини, в които ГЕРБ не е на власт.

В случая не става дума за никакъв нормален икономически анализ. Колкото и идиотско да изглежда, БДЖ започна преброяване на пътниците във влаковете, след като обяви кои композиции ще отпаднат от графика за движение. А това е показателно, че изобщо не става дума за обмислени реформи, а за прелюдия към затриването на националния превозвач.

"Нямам какво да правя. Орязаха субсидията с 40 милиона и сега без изобщо да искам, трябва да съкращавам влакове  и персонал", оправдава се под път и над път началникът Владимиров, който преди да стане виден следовник на управляващата дясна партия, бе лидер на софийския комсомол.

На "Позитано 20" още го помнят като млад и перспективен кадър.

40 000 000 лева не са никак малко пари наистина, но... Това просто не е вярно.

Доплащането от държавата за пътнически превози през 2015 г. е редуцирано с толкова, но парите за погасяването на дълговете на компанията са включени в отделно перо, за което са заделени също 40 милиона лева. 

В същото време през миналата година, въпреки че средствата не бяха сложени настрана, както е сега, БДЖ покри дългове за 85 милиона лева. В случай, че през 2015 г. кредиторите наистина получат 40 милиона, то реално средствата, с които разполага компанията, ще са повече, отколкото през миналата година. Дори и без да бъде съкратен нито един влак и без да бъде уволнен нито един работник.

Разбира се, това също не е решение. Вероятно има достатъчно композиции, които няма смисъл да се движат и достатъчно много хора от БДЖ, чиито заплати са излишен разход за българските данъкоплатци (повечето от тях вероятно седят в удобни офиси, а не блъскат във влаковете и депата, които са еднакво миризливи и за клиентите, и за служителите на БДЖ). Но е хубаво реформите да се правят с точни разчети, план и цели. Защото в цивилизования свят влакът е скъпо удоволствие, а не криворазбрана социална дейност. Предлага комфорт, съизмерим в много случаи с този в самолетите, а на средни разстояния (500-700 километра) може да се окаже и по-бърз и удобен от тях. Сравнения с автобусите са безпредметни, а съвсем отделен въпрос е, че железницата е много по-екологична.

Затова е добре транспортният министър Ивайло Московски да се замисли. Камикадзето ще го отнесе, а после?

 
Владимир Владимиров, шеф на БДЖ Снимка БГНЕС

Когато за първи път неофициално чух, че в БДЖ смятат да връщат старото ръководство - Владимир Владимиров и Велик Занчев, просто не повярвах. Всеки, който е имал вземане-даване с железниците, знае отлично, че тия двамата за железничарите са като червен плащ пред разярения бик. При предишния им управленски мандат по време на първото правителство на ГЕРБ те спряха плащанията към кредиторите. Изнервиха ги до крайност. Заваляха запори на банкови сметки и активи. Железничарите бяха принудени да обявят национална стачка, каквато от 100 години в България не бе имало. Дълговете на компанията прескочиха 700 милиона лева!

Не е малко, нали?

Така че в слуха за завръщането на чутовния тандем не виждах даже и съвсем малко зрънце здрава логика. Все пак проверих и "опашатата лъжа" взе, че се оказа истина, която Клуб Z пръв съобщи.

"Трябва ни камикадзе, а такива трудно се намират. Владимиров е идеален за тази работа", заяви високопоставен чиновник от транспортното министерство пред медията ни.

Тези думи бяха казани неофициално. Без диктофон, а и от човек, когото току-така не искам да изтипосам за непремерена фраза. Не ги приех напълно сериозно, вероятно заради собствената ми надежда, че реформаторската заявка на новия кабинет ще се случи наистина.

Два месеца по-късно от ланския сняг няма и следа. Съдбата на БДЖ наистина изглежда предопределена и сценарият явно предвижда да има камикадзе.

От този понеделник от графика на движение отпаднаха 38 влака, а маршрутите на други 10 бяха окастрени много сериозно. От 1 февруари ще отпаднат още повече композиции. Първо за тази дата бе насрочено "погребението" на 90 влака. Към днешна дата броят им е 77, а до първия ден на втория месец на годината още доста ще бъдат спасени.

Хайде на бас!

Но не за нещо друго, а защото кметовете от ГЕРБ се стягат за избори наесен. А следващият им мандат никак няма да е сигурен, без да се тупнат в гърдите:

"Аз, аз ви спасих влака! При Бойко ходих, по корем се влачих, за да се возите във втора класа с 50% пенсионерска отстъпка!"

Така че е по-вероятно да бъдат наказани червени, пембени и всякакви други общини, в които ГЕРБ не е на власт.

В случая не става дума за никакъв нормален икономически анализ. Колкото и идиотско да изглежда, БДЖ започна преброяване на пътниците във влаковете, след като обяви кои композиции ще отпаднат от графика за движение. А това е показателно, че изобщо не става дума за обмислени реформи, а за прелюдия към затриването на националния превозвач.

"Нямам какво да правя. Орязаха субсидията с 40 милиона и сега без изобщо да искам, трябва да съкращавам влакове  и персонал", оправдава се под път и над път началникът Владимиров, който преди да стане виден следовник на управляващата дясна партия, бе лидер на софийския комсомол.

На "Позитано 20" още го помнят като млад и перспективен кадър.

40 000 000 лева не са никак малко пари наистина, но... Това просто не е вярно.

Доплащането от държавата за пътнически превози през 2015 г. е редуцирано с толкова, но парите за погасяването на дълговете на компанията са включени в отделно перо, за което са заделени също 40 милиона лева. 

В същото време през миналата година, въпреки че средствата не бяха сложени настрана, както е сега, БДЖ покри дългове за 85 милиона лева. В случай, че през 2015 г. кредиторите наистина получат 40 милиона, то реално средствата, с които разполага компанията, ще са повече, отколкото през миналата година. Дори и без да бъде съкратен нито един влак и без да бъде уволнен нито един работник.

Разбира се, това също не е решение. Вероятно има достатъчно композиции, които няма смисъл да се движат и достатъчно много хора от БДЖ, чиито заплати са излишен разход за българските данъкоплатци (повечето от тях вероятно седят в удобни офиси, а не блъскат във влаковете и депата, които са еднакво миризливи и за клиентите, и за служителите на БДЖ). Но е хубаво реформите да се правят с точни разчети, план и цели. Защото в цивилизования свят влакът е скъпо удоволствие, а не криворазбрана социална дейност. Предлага комфорт, съизмерим в много случаи с този в самолетите, а на средни разстояния (500-700 километра) може да се окаже и по-бърз и удобен от тях. Сравнения с автобусите са безпредметни, а съвсем отделен въпрос е, че железницата е много по-екологична.

Затова е добре транспортният министър Ивайло Московски да се замисли. Камикадзето ще го отнесе, а после?

Коментари

h_alex's picture
h_alex
h_alex

h_alex

Напротив, на цялата държава камикадзета и трябват. В съдът, в Прокуратурата, в БДЖ, навсякъде. Иначе няма да стане. Слава Богу поне в БДЖ такива са се намерили.
Анонимен's picture
Анонимен

ti ne si normalen
Анонимен's picture
Анонимен

любимец 12 +1

Камикадзе'на което и да е предприятие 'не му трябва' Трябват мислещи и знаещи'
Анонимен's picture
Анонимен

Брата на Алекс

.. а ти искаш ли да живееш в КЕНЕФ? Аз не!
Анонимен's picture
Анонимен

роско

На БДЖ и дават камикадзе, което да я довърши, в частен интерес. И дори не става дума за автобусните превозвачи, напротив, водят я умишлено към фалит, а кой ще я купи (цялата или на части) - мога да се обзаложа.

На БДЖ Пътнически превози и трябва мениджър. Наистина да се направят разчети по кои линии в колко часа има нужда от тях, но може и още по-просто - законодателна промяна, в която да се казва, че кондуктор, допуснал пътник без билет (разбирай - кондуктор-рушветчия, щото във всеки влак има милиционер, та не могат да се оплачат) ще бъде подведен под съдебна отговорност за подриване на устоите на държавната сигурност, защото железниците са част от нея..... Пътник, отказващ да заплати да бъде подведен под административна отговорност до два пъти, а след това да се счита за опасен рецидив и също да подлежи на наказателна отговорност.

Първите два месеца да се извършват проверки на всяка гара - кой се качва с билет и кой не - не е невъзможно, та да видим няма ли да се оздравят железниците. Щото пътници има, контрол няма.
После КОЙ ще ви пусне влакове, в удобни разписания и ще си го плащате тройно!
Анонимен's picture
Анонимен

K. Georgiev

БДЖ е всяка година около 140 - 150 милиона на загуба, които се компенсират с пари от бюджета, за да може една нереформирана 30 години система да продължава да генерира огромни задължения. Вече са над 700 милиона и се увеличават всеки ден.

Не само 90 влака трябва да се спрат, а всички нерентабилни линии, ако искаме в близките 20 години някакъв шанс да има нормален ЖП транспорт. Ако не да я продават и разфасоват и поне да не генерира повече загуби. И без миризливите влакове ще оцелеем.
Анонимен's picture
Анонимен

сигурно

ще оцелее най-вече ДПС и неговите кръгове от фирми. Така че - а, по-полека!
Анонимен's picture
Анонимен

К. Георгиев

Полека ама вече са 700 милиона дългове и се увеличават. Полека - полека и ще станат 1 милиард. Няма за къде да бързаме викаш ? Яваш яваш.
Анонимен's picture
Анонимен

точно така

КлубZ, следете темата. После да не се окаже, че пак не сме разбрали.
Анонимен's picture
Анонимен

Очевидно е, че К.Георгиев е толкова бос по проблемите на БДЖ, че чак е обидно. Пътнически превози са на държавна дотация и това е планирано в бюджета на страната. Цената на билетите, които заплащат клиентите на БДЖ представлява около 50% от тяхната себестойност. Останалите 50% се покриват от бюджета, съгласно изискванията на европейска конвенция за насърчаване на екологичните превози, т.е. тези разходи са определени да се покриват нормативно. Така е в цяла Европа. Това не значи, че БДЖ работи на загуба. Г-н К.Георгиев да си завре наръчника на Бойко в ГЪЗА и да млъкне завинаги!!!
Анонимен's picture
Анонимен

:)))))))))))))))) европейска конвенция за насърчаване на екологичните превози :))))))))))
Анонимен's picture
Анонимен

К. Георгиев

О да, огромна печалба има с тия 700 милиона дългове. Кой ще ги изплаща тия дългове ? БДЖ с огромната си печалба или обикновения данъкоплатец ?
Анонимен's picture
Анонимен

До 2007 бях редовен клиент на БДЖ,всяка седмица поне едно двупосочно пътуване от София до Сливен,Карнобат или Плевен или Варна.Месечно съм оставял близо 100 лв на БДЖ.Като клиент постоянно се ядосвах на намръщените и недружелюбни лелки по гарите, според които "имах прекалено много въпроси и преди да отида на гарата е трябвало да се поинтересувам предварително за влаковете". Ядосвах се и правех забележки на други лелки по влаковете неориентираното им поведение,за мръсния влак още при потеглянето от София,който уж бил изчистен в някакво депо.Ако взема да пиша на какви простотии се нагледах няма да ми стигне един час.В крайна сметка един хубав ден една кондукторка ми се тръсна: "КЪт не ви хЪресва влакЪт-купетИ си колЪ". Така и направих през 2007 и забравих за БДЖ,те пък забравиха за моите 100 лв. месечно.Знам,че има много други като мен и защо сега да дадем 40 милиона!?
Анонимен's picture
Анонимен

К. Георгиев

Щото иначе тия лелки дето нищо друго не могат да правят ще трябва да ги съкратят и горките ще трябва да си намерят истинска работа. Познай с 20 години опит в БДЖ колко познания за нормална работа са придобили. Пък една дузина селца ще останат без редовен ЖП превоз и ще открият, че освен влак има и автомобили и автобуси. Невероятно откритие за някои части от България, където ЖП транспорта е приет като основно Конституционно право.
Анонимен's picture
Анонимен

любимец 12+1

Г_н Георгиев, такива лелки има на всякъде'а БДЖ е една институция която Вие не разбирате'. За да бъдеш железничар,полицай' монтьор или каквато професия си избереш 'трябва "сърце" ' Проблема е че' всеки един отрасъл на икономиката трябва да се управлява ' само от хора които са запознати с основите на определеният отрасъл'По просто казано' започнал е работа от долу на горе и е запознат с основите на това предприятие'Не може защото някой има връзки да бъде ръководител'"от всяко дърво свирка 'не става".Не може само защото видиш ли 'някой е с инженерно образование по финанси да управлява нещо което неразбира' Приятен ден 'бъди жив и здрав'
Анонимен's picture
Анонимен

Накарайте тези, които използват Товарни превози, да си плащат по пазарни цени! Дълговете идват от там! Защо ни занимавате само с Пътнически превози??!?!?
Анонимен's picture
Анонимен

Симеон

Владимиров и ти като Дянков ще останеш в историята презрян и псуван!
Анонимен's picture
Анонимен

krasavec

Владимиров е екзекуторът, който трябва да свърши с агонията на БДЖ. Апетитът на Московски и ГЕРБ се засилват пропорционално на възможностите, които се откриват за лапане от БДЖ и НКЖИ. След ликвидацията на БДЖ ще останат сериозни мръвки на масата, от които ще се облажат именно Московски, Борисов и Сие. Обществени поръчки,обществени поръчки, еврофондове, това им дай на чугуните от ГЕРБ
Анонимен's picture
Анонимен

ГЕРБ - мафия

Юнион Ивкони са го закъсали и сега трябва да се освободи място за обслужване на малките населени места. Като им спрат влаковете на хората, ще се наложи да плащат на автобусите, но на тройно по-високи цени. ГЕРБ са абсолютни престъпници. Всичко е за това, кой да вземе парата.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета