Гледаемостта на церемонията на наградите "Оскар" тази година значително се е подобрила спрямо 2022 г. като има ръст от 12 на сто. Сравнението обаче е от ниска изходна точка - миналата година беше втората с най-слаби резултати, отбелязва "Гардиън".

Първаначалните рейтинги от пийпълметрията на Nielsen показват, че шоуто по ABC е привлякло 18,9 млн. зрители, през 2022 г. са били 16,6 млн. Делът на аудиторията на възраст 18-49 г. също скача от 3,78 на 4.

Често срещана критика към наградите на Американската филмова академия е, че на тях се отличават филми, които нямат широка популярност. Тази година обаче беше значително по-различна, тъй като в надпреварата за най-добър филм бяха номинирани два блокбъстъра за милиарди долари: „Топ Гън: Маверик“ и „Аватар: Природата на водата“. Също така Анджела Басет беше номинирана за филм на „Марвел“, което се случва за първи път. Дори най-отличената продукция „Всичко навсякъде наведнъж“ спечели над 100 млн. долара в световния боксофис и се прожектира в кината в продължение на месеци.

Този ръст е добра новина за Оскарите и Академията, която ги организира (Ampas), но данните все така остават ниски - това е третият най-лош резултат като наградите продължават битката си да възстановят положението си отпреди съсипващото издание от 2021 г., когато гледаемостта спадна до 10,4 зрители.

Тази година се завърна Джими Кимъл в традиционния образ на домакин на церемонията, имаше сравнително популярен победител "Всичко, навсякъде, наведнъж", а вечерта на церемонията беше лишена от противоречиви събития.

Програмата включваше и изпълнения на поп звезди като Риана и Лейди Гага. В ерата на стрийминга гледаемостта на телевизионните предавания е спаднала повсеместно и наградите „Оскар“ илюстрират това. В интернет шоуто може да се похвали с 27,4 млн. общи социални взаимодействия в Инстаграм, Туитър, Фейсбук и Ютуб, като стана номер 1 в Туитър по света за времето на провеждането си. До понеделник следобед благодарствената реч на Ки Хи Куан имаше над 1,3 млн. гледания в Ютуб, а тази на Брендън Фрейзър - 2,6 млн. 

2021 и 2022 г. бяха засегнати от пандемията, така най-близката точка за сравнение е 2020 г., когато церемонията събра 23,6 млн. зрители.

Другите церемонии по връчване на награди имаха смесени резултати - "Грами" е с ръст от 31 на сто и 12,6 млн. зрители, но "Еми" падна до 5,9 млн. зрители, най-ниският резултат досега.

Най-голямата си аудитория Оскарите събират през 1998 г., когато "Титаник" триумфира, а пред екраните са 57 млн. зрители.