Програмата за развитие на транспорта на правителството може да бъде описана много лесно: ще има много нов асфалт и съвсем малко нови релси за БДЖ. Иначе софийското метро ще продължава да се разширява.

За столичния метрополитен е предвидено доизграждане на линия 1 на метрото в участъците от бул. „Цариградско шосе” до Летище София и от Младост 1 до Бизнес парк. Тези отсечки са с обща дължина от 7,55 км метро линия и включват 7 метростанции.
Освен това ще започне строителството на третия метродиаметър на метрото в София. До 2018 г. трябва да бъде завършен участъка  бул. „Владимир Вазов” – централна градска част – ул. „Житница”. Трасето е с дължина 7,8 км. По него ще има 8 метростанции.
Предвидено е и удължаване на линия 2 на метрото в участъка бул. „Джеймс Баучер” (МС II-11) – бул. „Черни Връх” – ул. „Хенри Ибсен” (МС II-12).

Голямото строителство обаче ще е при магистралите.

Приоритетно ще се строи на магистрала „Струма”. Тя ще трябва да бъде завършена без участъка през Кресненското дефиле, за който е предвидено само да приключи подготовката на конкурс за трасето.

За сметка на това обаче правителството обещава да завърши магистрала "Марица" и в двата участъка в строеж с обща дължина 65,6 км (лот 1 „Оризово – Димитровград” с дължина 31,4 км и лот 2 „Димитровград – Харманли” с дължина 34,2 км).

Властта обещава и да работи ударно на „Хемус”, чието строителство наскоро навърши 40-годишен юбилей. Обещанието на властта е през мандата да завърши подготовката на строителство на приблизително 250 км от аутобана. Те ще бъдат разделени нав три етапа:


Етап 1 – от АМ „Хемус” (А-2) Ябланица до път II-35 – с дължина около 60 км
Етап 2 – от път II-35 до път E85 – с дължина около 85 км
Етап 3 – от път E85 до АМ „Хемус” (А-2) Белокопитово – с дължина около 
108 км

Благините на властта обаче няма да свършат дотук, защото ред ще чака и обещаният от Росен Плевнелиев още по времето когато бе регионален министър тунел под прохода Шипка. В план графика е включено и изграждане на обходен път на гр. Габрово с обща дължина 23,3 км. Би трябвало в рамките на мандата да приключат и отчуждителните процедури за т. нар. Северна скоростна тангента на софийския околовръстен път.

По автомагистралата „Калотина – София” е предвидено изграждане на „Западна дъга на софийския околовръстен път” (участък 1 – с дължина 3 км и участък 2 с дължина 5,5 км).

В правителствената програма като приоритет и скоростен път София – Видин. По този проект е предвидено да се изгради обходен път на Монтана, обходен път на Враца и да започне подготовка на 6 участъка по направлението Видин – София с обща дължина 167 км. Те са:


Етап 1 „Видин – Димово” – с дължина 35,7 км
Етап 2 „Димово – Бела – Ружинци” – с дължина 22,3 км
Етап 3 „Ружинци – Монтана” – с дължина 40,3 км
Етап 4 „Монтана – Враца” – с дължина 28,7 км
Етап 5 „Враца – Мездра” – с дължина 9 км
Етап 6 „Мездра – Ботевград” – с дължина 33 км

Като други приоритети на властта са посочени изграждането на път Е-85 (I-5) „Кърджали – Подкова“, скоростен път „Русе – Велико Търново“ и строителство на Южна дъга на софийския околовръстен път.

Амбициите в жп сектора са далеч по-скромни. Като приоритет е записано изграждане на жп линията „София – Септември”, но проектът със сигурност няма да бъде завършен в мандата на сегашното правителство. За това няма и амбиции. Целта е за жп участъците„София – Елин Пелин”; „Елин Пелин – Ихтиман” и „Ихтиман – Септември” да мине подготовка и отчуждителни процедури. Реално строителство ще има само в участъка „Елин Пелин – Ихтиман – Септември”

Ще продължи рехабилитацията на жп участъка Пловдив - Бургас, който напоследък стана известен с шокиращо струпване на жп инциденти.

По план би трябвало да се случи и модернизация на жп линията „Драгоман – София”, но според източници на Клуб Z от транспортното министерство това просто няма да стане. Същото важи и за жп линията Видин - София. Записана е като приоритетна, но няма пари.