“София разполага с огромен потенциал да привлича хора и капитали и да увеличава приходите си от туризъм. Нашият град е с богатата вековна история, сигурната среда и съвременната и многообразна култура. Ние вярваме, че София има много по-голям потенциал като туристически център. Ние можем и знаем как да развием потенциала на града.”

Това заяви кандидатът за кмет на София Васил Терзиев. Той говори по време на кръгла маса “София туристическа дестинация 2023-2027 г.”.

Освен него в дискусията с много браншови организации, експерти по темата, собственици на конгресни зали, заведения, компании и др. участваха още Борис Бонев и Антон Пенев.

“София трябва да има наложен бранд, за да привлича повече хора. Развитието на Витоша също може да допринесе за целия набор от възможности, които предлагаме. От нас ще видите отворена врата във всеки един момент”, добави Терзиев.

“Изгледал съм всички видеа на туристи, минали през София, които дават с обратна връзка. Това е много важно - да видиш града си през различни очи. И мога да кажа, че най-много потенциал е пропуснат именно в сектор туризъм. Ние не се възползваме от всички тези дадености, които имаме. Ще има сериозен фокус на подкрепа от страна на общината. Искаме София да не е само балкански център на туризъм, но и европейски”, каза Бонев.

Той добави, че първата демонстрация за тази грижа ще бъде отварянето на туристическите информационни центрове на общината в събота и неделя. В момента те работят само от понеделник до петък.

“Дори на летище София - вратата на града ни, няма туристически център. И като стана въпрос за летището - и до там ще има нощен транспорт, защото нощем кацат средно по 10 самолета”, добави Бонев.

Той подкрепи и идеята във всеки туристически център да има и стая с полицай, който говори английски.

“Ние идваме с решенията, които ще превърнат града в желана туристическа дестинация за все повече и по-платежоспособни туристи. Ще реформираме общинското предприятие “Туризъм” и Консултативния съвет по въпросите на туризма към СО, които да работят в синхрон с гражданите, бизнеса и неправителствения сектор. Не на последно място ще си сътрудничим със средни и висши училища, които подготвят кадри за туристическия сектор на територията на Столична община”, заяви Антон Пенев. 

Мартин Захариев зам.-шеф на борда по туризъм критикува досегашното управление за скромния бюджет за реклама.

“София има 460 000 лв. на година за маркетинг. Това е позорно малко - градът не може дори да влезе в радара на туристите”, каза той.

Захариев добави, че би подкрепил реформа в закона за местните данъци и такси, защото в момента туристическият данък е прекалено нисък. И че трябва да има работеща мобилна апликация за София, тъй като в момента такава липсва.

“Що се отнася до дигитализацията, до апликациите - със сигурност. Ние знаем, че това работи”, обеща Терзиев.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ