Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Тайният документ от 332 страници "Мрежова неутралност" е схема за федерален микро-мениджмънт на интернет, който ще изсмуче милиарди в такси от потребителите. Това обяви в туитър единственият републиканец в американската Федерална комисия по комуникациите Аджит Пай.

Мрежовата неутралност е сериозно обсъждан въпрос от близо година в САЩ. Концепцията е, че в момента доставчиците на интернет са длъжни да предоставят еднакъв на всички сайтове и онлайн услуги - независимо дали става въпрос за личния ви блог или Google. Същевременно, лобита на интернет доставчиците се опитват да окажат натиск Конгресът да приеме закон, с който те да могат да предлагат повече трафик на компаниите, готови да заплатят за него. Това ще наруше мрежовата неутралност, и според специалисти, ще позволи интернет да бъде монополизиран от вече съществуващите големи компании, и да остане непробиваем за нови.

Доставчиците обаче също имат солиден аргумент - гигантите по трафик като Google, Facebook и американския сайт за онлайн сериали и филми Netflix натоварват мрежата много по-сериозно от нормалния потребител, и е логично да плащат повече.

Според Пай, планът на американския президент, който все още не е публичен, дава безкраен контрол на Комисията по комуникации, и създава условия за много допълнителни такси, някои от които скрити. Планът щял да забави и инвестициите в нови линии, ще забави мрежовите скорости, и ще ограничи растежа в провинцията.

“Планът обременява малките, независими бизнеси с тежки регулации, които ще ги избутат от пазара," казва Пай. "В резултат на това, американците ще имат много по-малък избор между доставчици. Това не е инцидент, а планиран регулиран монопол."

Това се случва, докато демократите усилено се опитват да вмъкнат поправки в Телекомуникационния акт, иначе създаден, за да спре монопола на AT&T през 90-те. Тяхната цел е ясно да забранят на доставчиците да не позволяват платена приоритизация, или пък да изнудват клиентите си с по-голям трафик, като забавят скоростта им.

Федералната комисия за комуникации на два пъти предлагаше планове за регулиране на интернета, и двата бяха отхвърляни от съда.

 
Републиканецът Аджит Пай прави алюзия на Обама с Големия брат от "1984" на Оруел. Снимка Туитър

Тайният документ от 332 страници "Мрежова неутралност" е схема за федерален микро-мениджмънт на интернет, който ще изсмуче милиарди в такси от потребителите. Това обяви в туитър единственият републиканец в американската Федерална комисия по комуникациите Аджит Пай.

Мрежовата неутралност е сериозно обсъждан въпрос от близо година в САЩ. Концепцията е, че в момента доставчиците на интернет са длъжни да предоставят еднакъв на всички сайтове и онлайн услуги - независимо дали става въпрос за личния ви блог или Google. Същевременно, лобита на интернет доставчиците се опитват да окажат натиск Конгресът да приеме закон, с който те да могат да предлагат повече трафик на компаниите, готови да заплатят за него. Това ще наруше мрежовата неутралност, и според специалисти, ще позволи интернет да бъде монополизиран от вече съществуващите големи компании, и да остане непробиваем за нови.

Доставчиците обаче също имат солиден аргумент - гигантите по трафик като Google, Facebook и американския сайт за онлайн сериали и филми Netflix натоварват мрежата много по-сериозно от нормалния потребител, и е логично да плащат повече.

Според Пай, планът на американския президент, който все още не е публичен, дава безкраен контрол на Комисията по комуникации, и създава условия за много допълнителни такси, някои от които скрити. Планът щял да забави и инвестициите в нови линии, ще забави мрежовите скорости, и ще ограничи растежа в провинцията.

“Планът обременява малките, независими бизнеси с тежки регулации, които ще ги избутат от пазара," казва Пай. "В резултат на това, американците ще имат много по-малък избор между доставчици. Това не е инцидент, а планиран регулиран монопол."

Това се случва, докато демократите усилено се опитват да вмъкнат поправки в Телекомуникационния акт, иначе създаден, за да спре монопола на AT&T през 90-те. Тяхната цел е ясно да забранят на доставчиците да не позволяват платена приоритизация, или пък да изнудват клиентите си с по-голям трафик, като забавят скоростта им.

Федералната комисия за комуникации на два пъти предлагаше планове за регулиране на интернета, и двата бяха отхвърляни от съда.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията