Винетните стикери, които лепим на предното стъкло отиват в историята! Най-вероятно още от 2017 г. лепенките ще отпаднат и ще бъдат заменени от тол система.
Днес в регионалното министерство бе подписан договорр между Агенция "Пътна инфраструктура" и Световната банка. С него финансовата институция трябва да помогне с опит и знания за въвеждането на нов и по-справедлив модел за заплащане на поддръжката на пътищата в страната.
Задачката е точно да се намери решение как, за кого и от кога. И още - дали бъдещата тол система ще бъде изградена от частна компания, избрана с конкурс или държавата ще инвестира в нея.
Необходим е по-справедлив принцип - пътните такси трябва да се плащат от тези, които ги рушат, обясни замисъла строителната министърка Лиляна Павлова.
Според нея у нас приходите от продажба на винетки са 200 милиона лева на година, но след въвеждането на пътни такси те можели да скочат двойно.
В момента годишната винетка у нас за леките коли и микробусите е 67 лева, при автобусите цената варира от 526 до 684 лева в зависимост от екостандарта, а за тежките камиони се плащат от 1000 до 1300 лв.
Все още не е ясно дали тол системата ще бъде въведена едновременно за всички видове пътища или в началото ще е само за основните пътни артерии. Друга възможност е на изминато разстояние първи да започнат да плащат камионите и автобусите.
Окончателното решение за модела, който ще бъде избран за България ще стане известно през декември, когато трябва да бъде готов докладът на АПИ и Световната банка.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни