Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Слънцето изгря в Абу Даби и с първите му лъчи самолетът "Слънчев импулс 2" се отправи на първото околосветско пътешествие на летателен апарат по-тежък от въздуха и задвижван единствено от енергията, която слънцето му дава директно.

Самолетът, пилотиран от швейцареца Андре Бьоршберг се отлепи от пистата на летището в столицата на ОАЕ и се насочи към Маскат, столицата на Оман в 7:12 часа местно време, където трябва да пристигне в края на деня, съобщи БГНЕС.

Околосветското пътешествие е подготвено от инициаторите на проекта – швейцарският пилот и бизнесмен Андре Бьоршберг и сънародникът му и колега във въздухоплаването Бертран Пикар.

Предизвикателството във въздуха се очаква да продължи пет месеца, но в ефективен полет самолетът ще бъде около 25 дни, през които ще се движи със скорост между 50 и 100 километра в час. През това време той ще трябва да преодолее 35 хиляди километра. На щурвала ще се сменят Бьоршберг и Пикар.

Самолетът със слънчеви панели ще продължи от Оман към Индия. След това Бьоршберг и Пикар планират да достигнат Китай, след което им предстои полет над Тихия океан. По време на прелитането са планирани 12 кацания. Крайна точка на маршрута е отново ОАЕ.

"Слънчев импулс 2", конструиран в Швейцария, е подобрена версия на самолета "Слънчев импулс". Размахът на крилете му е 72 метра, теглото – около 2,3 тона. По него има 17 хиляди слънчеви клетки. Задвижваният със слънчева енергия самолет ще прелети над Индия, Китай, Ню Йорк и над Средиземноморието, преди да достигне изходната точка в Абу Даби.

По време на полета самият летателен апарат няма да употреби гориво. Летателният апарат има четири електрически двигателя и възможност да съхранява енергия за нощен полет. Той може да лети няколко денонощия без прекъсване. Преходът над Тихия океан е в два етапа с кацане на Хавайските острови. Над САЩ са три етапа с приземявания във Финикс и Ню Йорк, след което ще трябва да се лети над Атлантическия океан. Оттам през Южна Европа или през Северна Африка ще бъде достигната първоначалната точка на излитането в края на юли или началото на август.

"С нашия полет искаме да докажем, че чистите технологии и възобновяемите източници на енергия ни позволяват да осъществим неща, които доскоро се смятаха за невъзможни", заяви Бертран Пикар.

 
"Слънчев импулс 2" отлетя от Абу Даби. Снимка БГНЕС

Слънцето изгря в Абу Даби и с първите му лъчи самолетът "Слънчев импулс 2" се отправи на първото околосветско пътешествие на летателен апарат по-тежък от въздуха и задвижван единствено от енергията, която слънцето му дава директно.

Самолетът, пилотиран от швейцареца Андре Бьоршберг се отлепи от пистата на летището в столицата на ОАЕ и се насочи към Маскат, столицата на Оман в 7:12 часа местно време, където трябва да пристигне в края на деня, съобщи БГНЕС.

Околосветското пътешествие е подготвено от инициаторите на проекта – швейцарският пилот и бизнесмен Андре Бьоршберг и сънародникът му и колега във въздухоплаването Бертран Пикар.

Предизвикателството във въздуха се очаква да продължи пет месеца, но в ефективен полет самолетът ще бъде около 25 дни, през които ще се движи със скорост между 50 и 100 километра в час. През това време той ще трябва да преодолее 35 хиляди километра. На щурвала ще се сменят Бьоршберг и Пикар.

Самолетът със слънчеви панели ще продължи от Оман към Индия. След това Бьоршберг и Пикар планират да достигнат Китай, след което им предстои полет над Тихия океан. По време на прелитането са планирани 12 кацания. Крайна точка на маршрута е отново ОАЕ.

"Слънчев импулс 2", конструиран в Швейцария, е подобрена версия на самолета "Слънчев импулс". Размахът на крилете му е 72 метра, теглото – около 2,3 тона. По него има 17 хиляди слънчеви клетки. Задвижваният със слънчева енергия самолет ще прелети над Индия, Китай, Ню Йорк и над Средиземноморието, преди да достигне изходната точка в Абу Даби.

По време на полета самият летателен апарат няма да употреби гориво. Летателният апарат има четири електрически двигателя и възможност да съхранява енергия за нощен полет. Той може да лети няколко денонощия без прекъсване. Преходът над Тихия океан е в два етапа с кацане на Хавайските острови. Над САЩ са три етапа с приземявания във Финикс и Ню Йорк, след което ще трябва да се лети над Атлантическия океан. Оттам през Южна Европа или през Северна Африка ще бъде достигната първоначалната точка на излитането в края на юли или началото на август.

"С нашия полет искаме да докажем, че чистите технологии и възобновяемите източници на енергия ни позволяват да осъществим неща, които доскоро се смятаха за невъзможни", заяви Бертран Пикар.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета