Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Слънцето изгря в Абу Даби и с първите му лъчи самолетът "Слънчев импулс 2" се отправи на първото околосветско пътешествие на летателен апарат по-тежък от въздуха и задвижван единствено от енергията, която слънцето му дава директно.

Самолетът, пилотиран от швейцареца Андре Бьоршберг се отлепи от пистата на летището в столицата на ОАЕ и се насочи към Маскат, столицата на Оман в 7:12 часа местно време, където трябва да пристигне в края на деня, съобщи БГНЕС.

Околосветското пътешествие е подготвено от инициаторите на проекта – швейцарският пилот и бизнесмен Андре Бьоршберг и сънародникът му и колега във въздухоплаването Бертран Пикар.

Предизвикателството във въздуха се очаква да продължи пет месеца, но в ефективен полет самолетът ще бъде около 25 дни, през които ще се движи със скорост между 50 и 100 километра в час. През това време той ще трябва да преодолее 35 хиляди километра. На щурвала ще се сменят Бьоршберг и Пикар.

Самолетът със слънчеви панели ще продължи от Оман към Индия. След това Бьоршберг и Пикар планират да достигнат Китай, след което им предстои полет над Тихия океан. По време на прелитането са планирани 12 кацания. Крайна точка на маршрута е отново ОАЕ.

"Слънчев импулс 2", конструиран в Швейцария, е подобрена версия на самолета "Слънчев импулс". Размахът на крилете му е 72 метра, теглото – около 2,3 тона. По него има 17 хиляди слънчеви клетки. Задвижваният със слънчева енергия самолет ще прелети над Индия, Китай, Ню Йорк и над Средиземноморието, преди да достигне изходната точка в Абу Даби.

По време на полета самият летателен апарат няма да употреби гориво. Летателният апарат има четири електрически двигателя и възможност да съхранява енергия за нощен полет. Той може да лети няколко денонощия без прекъсване. Преходът над Тихия океан е в два етапа с кацане на Хавайските острови. Над САЩ са три етапа с приземявания във Финикс и Ню Йорк, след което ще трябва да се лети над Атлантическия океан. Оттам през Южна Европа или през Северна Африка ще бъде достигната първоначалната точка на излитането в края на юли или началото на август.

"С нашия полет искаме да докажем, че чистите технологии и възобновяемите източници на енергия ни позволяват да осъществим неща, които доскоро се смятаха за невъзможни", заяви Бертран Пикар.

 
"Слънчев импулс 2" отлетя от Абу Даби. Снимка БГНЕС

Слънцето изгря в Абу Даби и с първите му лъчи самолетът "Слънчев импулс 2" се отправи на първото околосветско пътешествие на летателен апарат по-тежък от въздуха и задвижван единствено от енергията, която слънцето му дава директно.

Самолетът, пилотиран от швейцареца Андре Бьоршберг се отлепи от пистата на летището в столицата на ОАЕ и се насочи към Маскат, столицата на Оман в 7:12 часа местно време, където трябва да пристигне в края на деня, съобщи БГНЕС.

Околосветското пътешествие е подготвено от инициаторите на проекта – швейцарският пилот и бизнесмен Андре Бьоршберг и сънародникът му и колега във въздухоплаването Бертран Пикар.

Предизвикателството във въздуха се очаква да продължи пет месеца, но в ефективен полет самолетът ще бъде около 25 дни, през които ще се движи със скорост между 50 и 100 километра в час. През това време той ще трябва да преодолее 35 хиляди километра. На щурвала ще се сменят Бьоршберг и Пикар.

Самолетът със слънчеви панели ще продължи от Оман към Индия. След това Бьоршберг и Пикар планират да достигнат Китай, след което им предстои полет над Тихия океан. По време на прелитането са планирани 12 кацания. Крайна точка на маршрута е отново ОАЕ.

"Слънчев импулс 2", конструиран в Швейцария, е подобрена версия на самолета "Слънчев импулс". Размахът на крилете му е 72 метра, теглото – около 2,3 тона. По него има 17 хиляди слънчеви клетки. Задвижваният със слънчева енергия самолет ще прелети над Индия, Китай, Ню Йорк и над Средиземноморието, преди да достигне изходната точка в Абу Даби.

По време на полета самият летателен апарат няма да употреби гориво. Летателният апарат има четири електрически двигателя и възможност да съхранява енергия за нощен полет. Той може да лети няколко денонощия без прекъсване. Преходът над Тихия океан е в два етапа с кацане на Хавайските острови. Над САЩ са три етапа с приземявания във Финикс и Ню Йорк, след което ще трябва да се лети над Атлантическия океан. Оттам през Южна Европа или през Северна Африка ще бъде достигната първоначалната точка на излитането в края на юли или началото на август.

"С нашия полет искаме да докажем, че чистите технологии и възобновяемите източници на енергия ни позволяват да осъществим неща, които доскоро се смятаха за невъзможни", заяви Бертран Пикар.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли предстоящата визита на Румен Радев в Русия?