Ad Config - Website header

 

Article_top

Стефан Миланов

Колко дни ми давате? Максимум два... Окей – за два ще опитам.

Да дойде онзи с табелите...

Тия коруби защо не са сложени?... Ами то вечерно време... Що вечерно  - като няма ток и сега могат да ги сложат.

Станция "Дружба" е истинска красавица.

Тестовете вече вървят, от другата седмица идва приемателната комисия за новите 4 станции на метрото – от Интер експо център на бул. „Цариградско шосе“ до Аерогара „София”. Трасето е почти фифти-фифти – 2,8 км са под земята, 2,2 надземни.

Докато се разхождаме свойски из станция „Дружба“, няма опасност да ни бутне влакче, както и – вече стана въпрос - да ни удари ток. В другите дни иначе мотриси минават, а от втората половина на следващата седмица всички електрички няма да спират на ИЕЦ, а ще вървят и по новото трасе. Без пътници. Такива са изискванията.

Що се отнася до крайните срокове, от „Метрополитен“ трябва да са готови до 31 март. Пасажерите ще се качат в първата половина на април, казва шефът на компанията инж. Стоян Братоев. Наоколо мият праха - пече се работата ....

Авторката на керамичното пано Хени Агопян се притеснява дали ще е осветено добре.

„Ние лоша нямаме“, казва за станциите инж. Братоев, докато обсъжда с някакви задъхани ръководители от среден мащаб такива детайли като това как да се преправи осветлението, че да се вижда паното в станцията. Изобразява Дружбенското езеро.

Спирка „Дружба“ наистина е красавица – хем с паното, хем заради меките нюанси на синкаво и зеленикаво. За капак в средата таванът й придал интересен ефект, като трябвало да „се сниши“ с една чупка, защото се промушвали под магистрален топлопровод.

Баластриера. Това е бил този район в „Дружба”, където подпочвените води са на едва 2 м под терена, а и коефициентът на филтрация е висок. Т.е. – всяка една капка се разхожда без проблем на големи разстояния. Затова трябвало да се пъхнат надолу „Ако боцнете през конструкцията, ще започнат струи води да хвърчат”, обяснява нагледно инженерът.

На „Искърско шосе“ пък се проврели под влаковите релси, без да спират трафика на БДЖ. По скромната ни преценка станцията не може да се каже, че блести с чара на „Дружба“, но със сигурност пък е доста практична.

Станция "Искърско шосе" вече е дори измита.

Направили са нова жп спирка над нея и ако идвате от Югоизточна България, не е нужно да ходите до Централна гара и после да се връщате към квартала.

Новата жп спирка.

Интермодалност му се вика – събират се на места надземен, автомобилен, жп и метротранспорт. За това се възлагат и надежди – новите два лъча – до „Дружба“ и до Бизнес парка в Младост да наберат за няколко години предвидения капацитет от 90 000 пътници. В самите два района от „Метрополитен” очакват намаляване на автомобилния трафик с 20-25 %, съответно в София – с 4-5 %. Прогнозира се 8000 души да слязат от колите трайно.

Според прогнозите пътят от центъра до летището ще стане 20 мин. Самото летище, както и другата станция - "Софийска Света гора" са надземни.

Изглед от летището.

В началото на май тръгват и 3-те станции до бизнес-парка в жк „Младост“.

Всяко удоволствие се заплаща. Новият лъч излязъл средно 15 млн. евро на километър - цена, която Братоев определя с две думи "ужасно ниска". В момента във Варшава и Прага, които строят, била 120-130 млн. на километър, а в Будапеща дори 180 млн. Лъчът в "Младост" е пак там някъде като цена - 44 млн. евро за 2,7 км.

 
Така изглежда станция "Дружба" Снимки Веселин Боришев

Колко дни ми давате? Максимум два... Окей – за два ще опитам.

Да дойде онзи с табелите...

Тия коруби защо не са сложени?... Ами то вечерно време... Що вечерно  - като няма ток и сега могат да ги сложат.

Станция "Дружба" е истинска красавица.

Тестовете вече вървят, от другата седмица идва приемателната комисия за новите 4 станции на метрото – от Интер експо център на бул. „Цариградско шосе“ до Аерогара „София”. Трасето е почти фифти-фифти – 2,8 км са под земята, 2,2 надземни.

Докато се разхождаме свойски из станция „Дружба“, няма опасност да ни бутне влакче, както и – вече стана въпрос - да ни удари ток. В другите дни иначе мотриси минават, а от втората половина на следващата седмица всички електрички няма да спират на ИЕЦ, а ще вървят и по новото трасе. Без пътници. Такива са изискванията.

Що се отнася до крайните срокове, от „Метрополитен“ трябва да са готови до 31 март. Пасажерите ще се качат в първата половина на април, казва шефът на компанията инж. Стоян Братоев. Наоколо мият праха - пече се работата ....

Авторката на керамичното пано Хени Агопян се притеснява дали ще е осветено добре.

„Ние лоша нямаме“, казва за станциите инж. Братоев, докато обсъжда с някакви задъхани ръководители от среден мащаб такива детайли като това как да се преправи осветлението, че да се вижда паното в станцията. Изобразява Дружбенското езеро.

Спирка „Дружба“ наистина е красавица – хем с паното, хем заради меките нюанси на синкаво и зеленикаво. За капак в средата таванът й придал интересен ефект, като трябвало да „се сниши“ с една чупка, защото се промушвали под магистрален топлопровод.

Баластриера. Това е бил този район в „Дружба”, където подпочвените води са на едва 2 м под терена, а и коефициентът на филтрация е висок. Т.е. – всяка една капка се разхожда без проблем на големи разстояния. Затова трябвало да се пъхнат надолу „Ако боцнете през конструкцията, ще започнат струи води да хвърчат”, обяснява нагледно инженерът.

На „Искърско шосе“ пък се проврели под влаковите релси, без да спират трафика на БДЖ. По скромната ни преценка станцията не може да се каже, че блести с чара на „Дружба“, но със сигурност пък е доста практична.

Станция "Искърско шосе" вече е дори измита.

Направили са нова жп спирка над нея и ако идвате от Югоизточна България, не е нужно да ходите до Централна гара и после да се връщате към квартала.

Новата жп спирка.

Интермодалност му се вика – събират се на места надземен, автомобилен, жп и метротранспорт. За това се възлагат и надежди – новите два лъча – до „Дружба“ и до Бизнес парка в Младост да наберат за няколко години предвидения капацитет от 90 000 пътници. В самите два района от „Метрополитен” очакват намаляване на автомобилния трафик с 20-25 %, съответно в София – с 4-5 %. Прогнозира се 8000 души да слязат от колите трайно.

Според прогнозите пътят от центъра до летището ще стане 20 мин. Самото летище, както и другата станция - "Софийска Света гора" са надземни.

Изглед от летището.

В началото на май тръгват и 3-те станции до бизнес-парка в жк „Младост“.

Всяко удоволствие се заплаща. Новият лъч излязъл средно 15 млн. евро на километър - цена, която Братоев определя с две думи "ужасно ниска". В момента във Варшава и Прага, които строят, била 120-130 млн. на километър, а в Будапеща дори 180 млн. Лъчът в "Младост" е пак там някъде като цена - 44 млн. евро за 2,7 км.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

!!!

Браво!!!
Анонимен's picture
Анонимен

Батето

Наистина, софийското метро започва да се превръща не само в практично и удобно транспортно средство. Нещо повече, аз който живея в "Надежда" изпитвам истинска гордост от това, което е направено. Дотам се стигна, че приятели от "Овча купел" и "Красно село" едва ли не да ми завиждат. От пускането на линиите излезе и надежденски лаф: Преди бяхме селяните с колелото, сега сме селяните с метрото. На хората от "Дружба" и "Младост" да им е честито и дълги години да му се радват и ползват пълноценно.
Анонимен's picture
Анонимен

Иван

ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ НА ПРОЕКТА ДО ЛЕТИЩЕ СОФИЯ И ДО БИЗНЕС ПАРКА В МЛАДОСТ.Със здраве и радостни мигове да се ползва от всички пътуващи в Софийското метро!
Анонимен's picture
Анонимен

Хайде, кога ще дойде и да "Ручей" на бул."България"?
Анонимен's picture
Анонимен

и все пак

двете станции са НАЗЕМНИ, не надземни!
И не е "до Аерогара София", а "до Терминал 2 на Аерогара София". Пътуващите за Терминал 1 остават с пръст в ...

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какво очаквате от българското председателство?