Пенсионираният български авиоспециалист Ангел Борисов се оказа с пророчески способности!

Още преди два дни бившият резидент на БГА "Балкан" в Близкия Изток обяви в предаването на Милен Цветков по Нова телевизия, че всички факти около катастрофата с полета  4U 9525, при който самолетът на "Джърмънуингс" се разби във Френските Алпи и погуби 150 души, показват, че пилотът не е в кабината. Това бе потвърдено официално едва днес при разшифровката на записите на една от черните кутии на еърбъса.

"Няма нищо сензационно. С това съм се занимавал повече от 30 години и смея да твърдя, че са много малко хората, които знаят повече от мен в тази област. Това си беше ясно и без да се чакат резултатите от черните кутии", каза Борисов пред Клуб Z.

Според него фактът, че машината се е снижавала в продължение на 8 минути, преди да се разбие в планинските хребети, показват, че тя не е била управлявана.

"Пилотът е отишъл до тоалетна и в кабината е останал само неговият помощник. Какво точно се е случило след това, са вариации, но не трябва да се изключва като вариант и че вторият пилот по някаква причина се е озовал навън. Ако и двамата са били зад вратата е било ясно, че всички летят към смъртта, защото тя не може да бъде отворена от външната страна", категоричен е Борисов.

Обяснението му се покрива с версията на френската прокуратура, според която в кабината се е оказал само помощник-пилотът Андреас Лубиц. Тя предполага, че той умишлено е разбил машината в Алпите, като след излизането на колегата си от кабината е започнал снижаване на височината.

Ангел Борисов обаче не вярва на това обяснение:

"Не е логично. Едва ли е така, защото при изключване на автопилота еърбъсът щеше да губи много по-бързо височина и нямаше да са необходими 12 минути, за да се разбие", коментира той пред Клуб Z.

Според него самолетът е продължил да се движи на автопилот, но е губил бавно височина заради насрещния вятър.

"Напълно изключвам възможността за терористичен акт. Най-вероятно става дума за фатална безумна грешка", добави Борисов.

Авиоспециалистът е един от малкото българи, които имат квалификация да разшифроват черните кутии както на руските самолети ТУ, така и на боингите. Борисов е ръководил екипите на едни от най-тежките авиокатастрофи у нас. Давал е експертиза дори и атентата над Локърби със самолета на "Пан Ам" през 1988 г. когато загинаха 270 души.