Не изключвам падането на еърбъса да е причинено от "неволна грешка или техническа неизправност", заяви генерал Жан-Пиер Мишел, заместник-директор на следствието към националната жандармерия на Франция. 

Хипотезата, че Андреас Лубиц е разбил умишлено самолета в скалите на Алпите е доста сериозна, но в никакъв случай не е единствена, добави той, цитиран от в. "Фигаро". С това настъпи пълен обрат в разпространяваната публично информацията за причините за катастрофата.

"Има доста неща, от които личи, че вторият пилот може да е извършил умишлено разбиване на самолета - неговото психическо състояние и това ни дава основание да продължим по тази версия. Но от друга страна няма досега убедително доказателство, включително от неговия личен живот, което да ни кара да сме сигурно, че Лубиц съзнателно е забил машината в скалите", допълни той. Така, че няма как тази хипотеза да бъде единствена", уточни генералът.

Жан-Пиер Мишел е заедно други двама следователи в Дюселдорф, за да се направи проучване на данните, които има френското разследване и германското следствие за вторият пилот, както и да се избистрят констатациите по техническото състояние на самолета. "Ще уточняваме тепърва дали е възможен умисъл или пък имал ли е Андреас Лубиц предразположение да извърши такова деяние", изтъкна генералът.