Лидери на ГЕРБ се зарекоха, че между първо и второ четене на промените в Гражданско-процесуалния кодекс (ГПК) ролята на главния прокурор в гражданския процес ще  бъде минимизирана. Проверка на Клуб Z на  внесените от депутати текстове показа, че това не е точно така.

С промените в ГПК герберите, заедно с представители на други партии, бяха внесли и промени в Наказателно-процесуалния кодекс (НПК). В тях бе записано, че главният прокурор ще има право да спира сделки за 48 часа. Впоследствие тези промени бяха оттеглени, но от ГЕРБ заявиха, че те ще минат като преходни и заключителни разпоредби в законопректа за ГПК, с които ще се измени закона за съдебната власт (ЗСВ).

Оказа се, че герберите наистина се опитват да вмъкнат текстове, даващи право на прокурора да се меси в граждански дела. В преходните и заключителни разпоредби на общия проект за второ четене на ГПК е записано, че в член 145 от ЗСВ, се добавя нова алинея, която гласи:  "Прокурорът може да започне производства по граждански дела и да участва в тях в предвидените от закона случаи". Този текст е твърде общо написан и с него се дават дори по-големи и по-непрецизно регламентирани правомощия на прокурора. В оттегления от ГЕРБ проект за промени в НПК се казваше: "В изключителни случаи главният прокурор или определен негов заместник може да спре финансова операция или сделка с имущество за срок до 48 часа".

Шефът на правната комисия Данаил Кирилов (ГЕРБ) призна пред Клуб Z, че промяната в ЗСВ е по-общо написана, в сравнение с текста в НПК. Депутатът от ДПС Четин Казак, който също бе един от вносителите на промените в НПК, коментира, че "ако този текст се приеме, трябва да бъде изписан по-прецизно".

Депутати от ГЕРБ обаче споделиха, че най-вероятно ще подкрепят предложението на Реформаторския блок, което заменя фигурата на главния прокурор с финансовия министър при защитата на държавния интерес в гражданския процес. Това стана ясно и от изявления на Бойко Борисов и Цветан Цветанов, които обясниха, че така ще се успокои обществото, защото изпълнителната власт подлежи на парламентарен контрол. За разлика от прокуратурата.