Интересът към смарт часовника на Apple е толкова голям, че компанията не може да насмогне с производството му. От 10 април джаджата е налична за изпробване в избрани магазини в 8 държави, като се приемат и поръчки за покупка онлайн. Доставките започват от 24 април, но се разтягат чак до юли, съобщи Блумбърг.

Продажбата на часовника започна официално в 3 часа нюйоркско време и до 9 часа сутринта доставките на луксозната му версия, която струва до $17 000, вече се отлагаха за юли. Всички 10 варианта на най-евтината серия - Sport, са отложени до юни, според сайта на компанията.

Лансирането на новия продукт докара акциите на Apple до рекордно високи нива, като се очаква от него да бъдат продадени 14 млн. бройки до края на септември.

За разлика от други продукти, на големите пазари Apple Watch ще се продава само онлайн с цел да се избегнат огромните опашки пред магазините. Но въпреки това дори само за разглеждането в Ню Йорк се чакаше по десетина минути. В другите страни нямаше толкова голям ентусиазъм, като в Лондон и Париж нямаше опашки от чакащи, за да видят устройството.

Часовникът със сензорен дисплей се продава в два размера на циферблата - 38 и 42 милиметра, като има три различни версии - Apple Watch Sport, Apple Watch и Apple Watch Edition и възможност за избор между десетки варианти на каишката. Най-евтиният часовник – Apple Watch Sport с 38-милиметров дисплей, в Европа струва 399 евро, а най-скъпият – Apple Watch Edition, който е с корпус от злато, излиза 16 000 евро, показва справка в сайта на Apple за Франция.

Цени и наличности за българския пазар все още не са обявени.

С устройството може да използвате навигационни услуги, да изпращате SMS-и, да следите пулса си, изминатото разстояние, да пускате и спирате музика. Има и приложения за пазаруване, чекиране за полети и следене на спортни резултати. Но за да работи пълноценно, джаджата трябва да е свързана със смартфон на Apple – поне iPhone 5 с инсталирана операционна система OS 8.2.