Около 6% от пълнолетните американци смятат да купят смарт часовника на Apple, показва проучване на Ройтерс. При това, два пъти повече мъже, отколкото жени, са склонни да се бръкнат за първия нов продукт, който компанията лансира под управлението на Тим Кук.

Според изследването, което е направено съвместно от Ройтерс и Ipsos, часовникът, представян от Apple основно като "моден продукт", е харесан от 4% от жените и 9% от мъжете. В проучването са били анкетирани 1829 души на възраст над 18 години.

Дори ако се изключат покупките от тийнейджъри, прогнозите са американците да купят 15 млн. часовници.

Най-висок интерес към устройството има сред мъжете на възраст между 18 и 28 години. Но вероятните му купувачи са във възрастова група 30-39 години - 13% от анкетираните казват, че наистина ще го купят.

От 10 април започна продажбта на часовника онлайн, като доставките тръгват от 24 април. Според анализатори на 10 април в САЩ са били поръчани над 1 млн. часовника. Заради голямото търсене периодът на доставка на някои версии от устройството се отлага до юли.

Според независими проучвания през 2014 г. в света са били продадени общо 6,8 млн. смарт часовници, като Samsung е с най-голям дял - 1,2 млн. изтъргувани бройки.