Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

В четвъртък Народното събрание, вероятно водено от благородни подбуди, реши да има глоби от 50 до 200 лв. при паркиране на тротоари, в градинки и на детски площадки. Очевидно мястото на автомобилите не е в зелените площи. Досадно е, неприятно, дразнещо, а понякога и опасно, да вървиш по платното, защото ако държиш да продължиш напред по тротоара трябва или да пропълзиш под, или да скочиш върху поредното проснато на тротоар превозно средство. Спор няма.

Санкцията  обаче е някак странна. Как и кой точно ще решава кое наместване на тротоар трябва да се глоби с 50 лв. и кое с 200 лв.? Оставяме го на въображението, добрата воля и неподкупния професионализъм на санкциониращите. Отсега можем да предположим, че повишената санкция няма много да промени ситуацията с паркирането, само случайни и наивни граждани, спрели някъде за малко и на по- централни улици, или до явки на санкциониращите, ще го отнасят. Някои от тях ще олекват чувствително, други "ще черпят".

Какво печелят пешеходците - онези участници в движението, които се предполага, че трябва да се облагодетелстват от промяната. И за които сега ходенето по тротоарите е някаква сложна комбинация от извратена форма на лека атлетика в градски условия (бягане с препятствия, прескоци), акробатика, ориентиране в неравна местност и оцеляване в екстремни ситуации. Колите по тротоарите са само част от проблема. Който си остава обемен и труден за преодоляване - съвсем буквално - дори и ако нито една кола повече не се качи на нито един трототоар в нито едно населено място на страната.

Вървенето по пешеходните участъци на високи токчета, с багаж, с малко дете, бутайки детска количка - е рисково занимание, труден спорт, висш пилотаж. Представете си да решите да се движите на ролери, както често можете да видите да се случва в европейските градове. Смях! Това означава, че сте роден самоубиец. 

Счупени плочки, пропаднали шахти, изронена настилка, буреняци, неравности, стърчащи жици - докато вървите по тротоарите на българските градове, трябва много да внимавате. Помага, ако владеете поне малко еквилибристика, можете да жонглирате и знаете някои трикове за безопасно падане - без трайни осакатявания. Не е препоръчително да се зазапяпвате по цъфнали дървета, ако сте по-романтична личност, или по впечатляващи билбордове - при повишена любознателност. Опасностите дебнат отвсякъде и току се окаже, че се намирате на дъното на някоя скромна яма, която работник, дълбал за нещо е забравил и която ще зее така поне до следващите местни избори. Кракът ви може да се забие в процепа между две плочки, а недотам чистата вода от някоя ромолящо поточе, забравено от ВиК да ви изпръска в лицето... 

Затова и промените в закона доведоха до интересна ситуация. Тротоари - нямаме, но глоби за паркиране по тях от 200 лв. - да.

Ето и няколко тротоара, по които минахме днес на път за работа. Не са подбирани, някои от тях са съвсем в центъра, току до Народното събрание, под носа на бдителните ни депутати, на жълтите павета, близо до военното министерство, други са от близкия до центъра квартал "Редута", трети от кв. "Илинден".

Дори и по жълтите павета от едната страна на НС има малки препятствия. 

 

Типичен ъгъл на тротоар, гледайте си в краката.
Само развинтено въображение може да нарече тази част от улицата "тротоар".
Този тротоар в една от пресечките на "Витошка" е защитен от колите с колчета. Прави ли го по-удобен за вървене?
Същото е положението и тук.
Кофи за боклук в непосредствена близост до Министерството на отбраната. Нов казус - какво правим с кофите за боклук върху тротоарите, което е масова практика. Глоба 200 лв. за кого?
Тази почти перфектна настилка за движение на пешеходците е до Народното събрание. Само малки неравности и...дребни локвички.
Залесяване и на плочките.
Тротоар, който свършва в нищото. Могат ли пешеходците всъщност да го ползват?
ул. "Марагидик", кв.Редута. Как вървят тук детски колички или малки деца?
Останки от тротоар в съседство.
Миг невнимание. И кракът ви може да се окаже заклещен в процепите на решетката.
Коли на този тротоар няма. Пешеходците обаче също не го ползват.
Приятна малка улица, в която е много по-удобно да вървиш по паважа. Или поне по-безопасно.

 

 
Мила столична картинка. Снимка Веселин Боришев

В четвъртък Народното събрание, вероятно водено от благородни подбуди, реши да има глоби от 50 до 200 лв. при паркиране на тротоари, в градинки и на детски площадки. Очевидно мястото на автомобилите не е в зелените площи. Досадно е, неприятно, дразнещо, а понякога и опасно, да вървиш по платното, защото ако държиш да продължиш напред по тротоара трябва или да пропълзиш под, или да скочиш върху поредното проснато на тротоар превозно средство. Спор няма.

Санкцията  обаче е някак странна. Как и кой точно ще решава кое наместване на тротоар трябва да се глоби с 50 лв. и кое с 200 лв.? Оставяме го на въображението, добрата воля и неподкупния професионализъм на санкциониращите. Отсега можем да предположим, че повишената санкция няма много да промени ситуацията с паркирането, само случайни и наивни граждани, спрели някъде за малко и на по- централни улици, или до явки на санкциониращите, ще го отнасят. Някои от тях ще олекват чувствително, други "ще черпят".

Какво печелят пешеходците - онези участници в движението, които се предполага, че трябва да се облагодетелстват от промяната. И за които сега ходенето по тротоарите е някаква сложна комбинация от извратена форма на лека атлетика в градски условия (бягане с препятствия, прескоци), акробатика, ориентиране в неравна местност и оцеляване в екстремни ситуации. Колите по тротоарите са само част от проблема. Който си остава обемен и труден за преодоляване - съвсем буквално - дори и ако нито една кола повече не се качи на нито един трототоар в нито едно населено място на страната.

Вървенето по пешеходните участъци на високи токчета, с багаж, с малко дете, бутайки детска количка - е рисково занимание, труден спорт, висш пилотаж. Представете си да решите да се движите на ролери, както често можете да видите да се случва в европейските градове. Смях! Това означава, че сте роден самоубиец. 

Счупени плочки, пропаднали шахти, изронена настилка, буреняци, неравности, стърчащи жици - докато вървите по тротоарите на българските градове, трябва много да внимавате. Помага, ако владеете поне малко еквилибристика, можете да жонглирате и знаете някои трикове за безопасно падане - без трайни осакатявания. Не е препоръчително да се зазапяпвате по цъфнали дървета, ако сте по-романтична личност, или по впечатляващи билбордове - при повишена любознателност. Опасностите дебнат отвсякъде и току се окаже, че се намирате на дъното на някоя скромна яма, която работник, дълбал за нещо е забравил и която ще зее така поне до следващите местни избори. Кракът ви може да се забие в процепа между две плочки, а недотам чистата вода от някоя ромолящо поточе, забравено от ВиК да ви изпръска в лицето... 

Затова и промените в закона доведоха до интересна ситуация. Тротоари - нямаме, но глоби за паркиране по тях от 200 лв. - да.

Ето и няколко тротоара, по които минахме днес на път за работа. Не са подбирани, някои от тях са съвсем в центъра, току до Народното събрание, под носа на бдителните ни депутати, на жълтите павета, близо до военното министерство, други са от близкия до центъра квартал "Редута", трети от кв. "Илинден".

Дори и по жълтите павета от едната страна на НС има малки препятствия. 

 

Типичен ъгъл на тротоар, гледайте си в краката.
Само развинтено въображение може да нарече тази част от улицата "тротоар".
Този тротоар в една от пресечките на "Витошка" е защитен от колите с колчета. Прави ли го по-удобен за вървене?
Същото е положението и тук.
Кофи за боклук в непосредствена близост до Министерството на отбраната. Нов казус - какво правим с кофите за боклук върху тротоарите, което е масова практика. Глоба 200 лв. за кого?
Тази почти перфектна настилка за движение на пешеходците е до Народното събрание. Само малки неравности и...дребни локвички.
Залесяване и на плочките.
Тротоар, който свършва в нищото. Могат ли пешеходците всъщност да го ползват?
ул. "Марагидик", кв.Редута. Как вървят тук детски колички или малки деца?
Останки от тротоар в съседство.
Миг невнимание. И кракът ви може да се окаже заклещен в процепите на решетката.
Коли на този тротоар няма. Пешеходците обаче също не го ползват.
Приятна малка улица, в която е много по-удобно да вървиш по паважа. Или поне по-безопасно.

 

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

!true hopes

Неспирането по тротоарите е важен фактор за неамортизирането им.
Анонимен's picture
Анонимен

Светлин

"спрели... на по централни улици", "от сега", "осакътявания"...
Анонимен's picture
Анонимен

zakkwylde

Голяма част от снимките ни показват тротоари, разрушени именно от паркиращи и преминаващи автомобили. Затова спорът за кокошката и яйцето е излишен. След като броят на андрешковците с автомобили надхвърля възможностите на т.нар. общество да осигури съжителството им с останалия матрял, то решението е намаляване на популацията с коли чрез жестоки глоби, скъпо паркиране и драконовски данъци. Ако поддръжането на една трошка струва годишно колкото самата трошка, много от андрешковците ще преминат към градски транспорт и велосипеди.
Анонимен's picture
Анонимен

дебелян пеевский

два тона таралясник, качен на тротора с много мръсна газ от списателка в жълто интернет издание с купена книжка ще види сметката на какъвто и да е тротоар за нула време, както вече е отбелязано.
Анонимен's picture
Анонимен

лупи

KlubZ, много смешен поглед от гледна точка на пешеходеца. Предпочитам да ходя по тези тротоари, отколкото да рискувам да ме отнесе някоя кола. Стига сте снимали в София! Елате в провинцията да видите. Там тротоарите са паркинги и навсякъде ходим по пътя. От някъде трябва да се започне с въвеждането на ред.
Анонимен's picture
Анонимен

curb

Идеята на статията е за двойния аршин на общините.Правилата трябва да важат и за тях.Поставянето на контейнери за смет по платното ,което е също забранено,според разпоредбите за движение по пътищата на общините, е друг пример,ама вие дето плюете отдолу мълчите,щото това не ви интересува.Явно сте фенове на градския транспорт,поради липса на финанси за друго возило или по друга причина.Тези които са избрали личния автомобл за придвижване,което за 21век е стандарт в белите държави,си плащат данъците определени от същата община,която с ниски данъци за стари автомобили поощрява броя им,и поддържайки паркоместата в минус започва да "дои" жителите двойно и тройно(данъци,зони и глоби). И съм сигурен ,че и всички тротоари да са свободни,пешеходци по платното пак ще има.Пък може и отстрани да се погледнете,при наличие на подлез,не минавате ли отгоре за по лесно.
Анонимен's picture
Анонимен

по закон

Чл. 49, ал. (3) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се спиране за престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 1,5 метра за преминаване на пешеходци.
Анонимен's picture
Анонимен

Curb

ЦИТАТ ОТ: Наредба за организация на движението на територията на община Варна: Чл19.Забранява се: .. Т5. поставянето на контейнери и кофи за битови отпадъци и на всякакви други предмети.. върху платната за движение.
Хайде сега като са почнали да спазват закона,да махнат и контейнерите от платната.
Анонимен's picture
Анонимен

Димитър

Добре де, как да има тротоари на минутата, след като бяха използвани като паркинг от години наред и плочките унищожавани. Факт е, че няма къде да се паркира, но това не трябва да става за сметка на тротоарите, защото заради лошото им състояние (което е от години), хората са принудени да вървят по платното. Не бива едно добра инициатива да бъде съсипвана от критики още от самото й начало. В крайна сметка журналистите от този сайт могат да се върнат в родните си места и така трафикът в София ще се облекчи мъничко и напрежението върху плочките ще намалее!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията