Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

6 месеца след старта си първият соларен път се представя по-добре, отколкото неговите създатели са си мислели. Пътят, който беше пуснат в Амстердам, Холандия, през ноември м.г. е произвел повече от 3000 киловатчаса енергия - достатъчни, за да захранят една фамилна къща цяла година, съобщава "Ал-Джазира Америка".

"Ако направим сметки на годишна база излиза, че един квадратен метър от настилката ще произведе 70 квтч, което беше горната граница на прогнозите ни в лабораторни условия", казва говорителят на проекта Стен де Вит.

75-метровият соларен път е част от велоалея между амстердамските предградия Кромени и Ворменвеер. Неговите панели са разположени под два слоя защитно стъкло. Според създателите му няма пречка подобен модел да бъде използван и за обществени пътища, като в момента се разработват панели, способни да издържат натоварването на автобуси и камиони.

Поставянето на соларни панели на пътя не е толкова ефективно, колкото използването им в традиционните централи, защото плоскостите не могат да се насочват към слънцето. Но предимството им е, че те не заемат големи земни площи. 

 
Снимка SolaRoad

6 месеца след старта си първият соларен път се представя по-добре, отколкото неговите създатели са си мислели. Пътят, който беше пуснат в Амстердам, Холандия, през ноември м.г. е произвел повече от 3000 киловатчаса енергия - достатъчни, за да захранят една фамилна къща цяла година, съобщава "Ал-Джазира Америка".

"Ако направим сметки на годишна база излиза, че един квадратен метър от настилката ще произведе 70 квтч, което беше горната граница на прогнозите ни в лабораторни условия", казва говорителят на проекта Стен де Вит.

75-метровият соларен път е част от велоалея между амстердамските предградия Кромени и Ворменвеер. Неговите панели са разположени под два слоя защитно стъкло. Според създателите му няма пречка подобен модел да бъде използван и за обществени пътища, като в момента се разработват панели, способни да издържат натоварването на автобуси и камиони.

Поставянето на соларни панели на пътя не е толкова ефективно, колкото използването им в традиционните централи, защото плоскостите не могат да се насочват към слънцето. Но предимството им е, че те не заемат големи земни площи. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията