Саня Армутлиева не отрече, че подписва с режисьорите на музикални видеоклипове да подписват декларации, с които ѝ отстъпват своите права. Пред „Площад Славейков“ във вторник режисьорът Александър Моллов разкри, че той и колегите му са подложени на изнудване от собственичката на „Вирджиния рекърдс“ да се откажат от правата си върху клиповете, които снимат за нейните изпълнители, за да ги прибира тя.

Запитана днес от водещите на предаването „Преди обед“ по Би Ти Ви дали това е така, Армутлиева отговори: „Зависи от проекта, който правиш. Можеш да имаш договор за поръчка. Но принципно всеки автор има право на справедливо възнаграждение от всяка едно последващо ползване. Когато примерно снимаш реклама, рекламодателите взимат всички права, те им поръчват и това е договор за поръчка, при който правата остават при рекламодателя.“

„Александър Моллов не знам от позицията на какъв говори – продължи гостенката, – защото скоро водихме дискусия на една по-голяма платформа на музикалната индустрия по повод това каква е позицията на видеорежисьорите по отношение на продуцентството. И той самият каза, че нямат договори с почти никой, с който снима клипове. Общото заключение е, че в този бизнес всичко трябва се регулира и всички трябва да започнат да подписват договори, за да определят каква е ролята им в една продукция. Ние подписваме договори с абсолютно всички автори на видеоклиповете, за които той говори.“

Армутлиева коментира новия клип на Жана Бергендорф, за който Александър Моллов твърди, че се снима със силно стеснен бюджет: „Това е един от най-скъпите клипове, които сме правили. Работим с един от най-професионалните екипи, не знам дали сте чували за Студио „Кламер“… Не знам въобще за какво говори този човек.“

На въпрос на водещия Александър Кадиев дали на режисьор като Александър Моллов се полагат авторски отчисления, когато клип, заснет от него, се върти в медиите, Армутлиева отговори: „Те принципно трябва да взимат авторски права от една организация, която се грижи за правата на филмовите автори – режисьори, оператори и сценаристи – това е „Филмаутор“. Тази организация трябва да започне да си върши работата за своите членове.“

„Въпросът е, че тази среда не е регулирана и те не са свикнали да подписват каквито и да било договори, за да удостоверяват правата си – каза Армутлиева. – Това трябва да се промени и ще бъде от полза за всички. Самият Сашо Моллов е казвал, че единствените договори, които си пазел в едно шкафче, били седем за наши клипове, които сме снимали преди доста години.“

Площад Славейков