Гражданите най-често се оплакват от некачествени мобилни телефони, показва статистиката на Комисията за защита на потребителите (КЗП). За последния месец близо 1300 граждани са потърсили съдействието на ведомството по повод рекламации на телекомуникационна техника, битови уреди и услуги в различни сфери, сред които и обществени. Около 70% от разглежданите случаи са решени в тяхна полза.

Освен по жалби за рекламации, инспекторите на КЗП са извършили и 247 проверки, свързани с безопасността на предлаганите стоки и услуги.

В Бургас е връчена заповед за забранява на нелоялна практика на телекомуникационно дружество, предлагало телевизионен пакет, от който една от програмите не се предоставя, но абонатите плащат за нея. Регионалната дирекция в Русе пък е връчила заповед, с която забранява на търговец да заблуждава потребителите за реалната дължина на домакинско фолио, с което им отнема възможността да се информират коректно за цената му и да я сравнят с тази на същия продукт на конкурентни търговци.

Най-много инспекции в туристически обекти са извършени в областите Бургас, Русе и Варна – близо 40% от общо 277 за цялата страна. В София са съставени най-много актове за установени нарушения – почти една трета от общия брой 57. Най-често срещани нарушения в туристическите обекти са предоставяне на услуги в некатегоризиран туристически обект, заблуждаващи надписи за вида, наименованието и категорията на туристическите обекти и липса на цени за услугите в български левове.