Познаваме склонността му към пародия и тотални метаморфози. И за пореден път я виждаме в трейлъра на Black Mass в ролята му на Уайти Бълджър. Героят е шеф на ирландската мафия в Бостън през 70-те години на миналия век, превърнал се в един от най-ценните информатори на ФБР. Сбръчкан, със сиво-русоляви коси, той е неузнаваем в новия гангстерски трилър на режисьора Скот Купър, пише „Фигаро“.

Не за първи път Джони Деп се преобразява физически до такава степен. Началният му „подвиг” е от 1991 г. от първия му филм с Тим Бъртън. В „Едуард Ножиците” той се явява с тебеширенобяло лице, нашарено с белези от рани и големи, блуждаещи, неспокойни очи.

"Едуард Ножиците"

Няколко години по-късно, през 1994 г., го видяхме в образа на Гилбърт Грейп („Защо тъгува Гилбърт Грейп”) – млад човек в търсене на своята идентичност, който поема отговорностите на баща на семейство. Деп играе редом с младия Леонардо ди Каприо, забележително убедителен в ролята на малкия брат, страдащ от психично заболяване. Това е една от редките роли на Деп, в която той физически не се преобразява.

Деп съвсем обикновен в "Гилбърт Грейп"

Следващата година Деп е отново пред камерата на Тим Бъртън и става „най-лошият режисьор на всички времена” в „Ед Ууд”. В този черно-бял филм актьорът изиграва една от значителните роли в своята кариера.

В "Ед Ууд"

Съвместната му работа с режисьора не спира дотук – заедно правят още 6 филма. Адаптацията на книгата на Роалд Дал „Чарли и шоколадовата фабрика” през 2005 г. е едно от най-забележителните постижения на това сътрудничество. Актьорът е неразпознаваем – подстриган на каре, тъмнокос, с порцеланов тен.

Деп като Суини Тод.

Същата година Деп е Виктор в анимационния филм „Булката труп”. През 2007 г. двамата правят „Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт”. Със заплашителен вид, мъртвешки тен и разрошени коси, Джони Деп убива с бръснач клиентите си.

„Алиса в страната на чудесата” (2010) и „Тъмни сенки” (2013) му предоставят други възможности за странни, да не кажем налудничави физически превъплъщения. Заслужава си специално да споменем разконцентрирания поглед на Лудия шапкар в адаптацията на приказката на Луис Карол.

В "Алиса" на Тим Бъртън.

Актьорът работи не по-малко вдъхновено и с други режисьори. Той бележи връщането в киното на Джим Джармуш с „Мъртвецът” през 1995 г. В него играе Уилям Блейк, но не британския писател, а кротък счетоводител, преследван от закона, след като застрелва човек при самозащита.

През 1997 г. играе Дони Браско в едноименния филм на Майк Нюъл – полицай, внедрен в мафиотското семейство Бонано. Пригладени коси и тънки мустачки – той е агент на ФБР, който работи шест години под прикритие.

Актьорът с хилядите лица е винаги различен. От дишащия етер надрусан журналист в „Страх и омраза в Лас Вегас” на Тери Гилиъм (1998) до травестита Бон-Бон в „Преди да падне нощта”, през инспектора от „От ада” (2002) и психически лабилния писател от „Таен прозорец” (2004), Джони Деп променя стила си съобразно ролите, в които се превъплъщава.

В комерсиалната сага „Карибски пирати” той блести в цялото великолепие на актьорското си майсторство. Пленителен и дързък, Джак Спароу го прави известен сред най-широка публика.

С „Развратникът” през 2006 г. Деп се връща към по-романтичния стил. С дълги чупливи коси той влиза в образа на граф Рочестър, развратния и свободомислещ довереник на английския крал Чарлс ІІ. Три години по-късно се превъплъщава в прочутия банков обирджия Джон Дилинджър пред камерата на Майкъл Ман в „Обществени врагове”. Елегантен и изискан, актьорът е разбойник, своеобразен Робин Худ на модерните времена.

Наесен очакваме новата метаморфоза на Джони Деп в Black Mass.

Площад Славейков