Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Хиляди автомобили от цял куп производители са застрашени от кражба, при това без да е необходим ключ, показва експертно изследване, чието огласяване от Volkswagen за забавили с две години заради съдебно разпореждане, съобщава Блумбърг.

Експертите са установили, че проблемът е свързан с пробив в сигурността при коли, които дават възможност за т.нар. безключово запалване. Това става възможно заради радиочестотен транспондерен чип, който е разположен в имобилайзерите им. Тази седмица докладът на Роел Фердулт и Барис Еге ог холандския университет "Радбауд" и Флавио Гарсия от Бирмингамския университет, беше представен на конференцията за сигурност USENIX във Вашингтон.

Авторите описват как криптографския и автентикационен протокол в транспондера Megamos Crypto може да бъде разбит от хакери. Транспондерът се използва най-често в луксозните брандове на Volkswagen като Audi, Porsche, Bentley и Lamborghini, както и от Fiat, Honda, Volvo и Maserati.

Eто и списък на производителите и моделите, които използват този чип, като с плътен шрифт са означени тези, които учените конкретно са тествали.

Имобилайзерът е устройство, което блокира работата на двигателя, ако не засече в близост радиочестотния транспондер който e разположен в автомобилния "ключ". Учените са разбили 96-знаковия му код, като са използвали комуникацията между ключа и имобилайзера. Това им е отнело половин час работа чрез проверката на 196 607 кода.

Атаката е сериозна, но може да бъде извършена от хора, които се занимават с кражбата на скъпи коли и имат необходимото оборудване. Единственото ѝ разрешаване е да се сменят радиочестотните чипове в ключовете и имобилайзерите, което е доста скъпо решение.

Изследването е изпратено през 2012 г. при производителите на чипа, а през май 2013 г. - при Volkswagen. Но германският автопроизводител успява да издейства заповед от Върховния съд на Великобритания, който спира публикуването му. Днес, след дълги преговори, докладът е огласен.

 
Снимка БГНЕС

Хиляди автомобили от цял куп производители са застрашени от кражба, при това без да е необходим ключ, показва експертно изследване, чието огласяване от Volkswagen за забавили с две години заради съдебно разпореждане, съобщава Блумбърг.

Експертите са установили, че проблемът е свързан с пробив в сигурността при коли, които дават възможност за т.нар. безключово запалване. Това става възможно заради радиочестотен транспондерен чип, който е разположен в имобилайзерите им. Тази седмица докладът на Роел Фердулт и Барис Еге ог холандския университет "Радбауд" и Флавио Гарсия от Бирмингамския университет, беше представен на конференцията за сигурност USENIX във Вашингтон.

Авторите описват как криптографския и автентикационен протокол в транспондера Megamos Crypto може да бъде разбит от хакери. Транспондерът се използва най-често в луксозните брандове на Volkswagen като Audi, Porsche, Bentley и Lamborghini, както и от Fiat, Honda, Volvo и Maserati.

Eто и списък на производителите и моделите, които използват този чип, като с плътен шрифт са означени тези, които учените конкретно са тествали.

Имобилайзерът е устройство, което блокира работата на двигателя, ако не засече в близост радиочестотния транспондер който e разположен в автомобилния "ключ". Учените са разбили 96-знаковия му код, като са използвали комуникацията между ключа и имобилайзера. Това им е отнело половин час работа чрез проверката на 196 607 кода.

Атаката е сериозна, но може да бъде извършена от хора, които се занимават с кражбата на скъпи коли и имат необходимото оборудване. Единственото ѝ разрешаване е да се сменят радиочестотните чипове в ключовете и имобилайзерите, което е доста скъпо решение.

Изследването е изпратено през 2012 г. при производителите на чипа, а през май 2013 г. - при Volkswagen. Но германският автопроизводител успява да издейства заповед от Върховния съд на Великобритания, който спира публикуването му. Днес, след дълги преговори, докладът е огласен.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

дебелян пеевский

Само голям комплексар може да ръсне над 100к за кола, при положение, че има толкова проблеми за решаване, които чакат благотворителна дейност. Обаче капитализмусът налага "морален" модел, при който трябва да се демонстрира богатство, па ако ще да е с чужди пари. Особено тоя модел капитализъм, който си построихме в България, при който "капиталистите" са израсли от държавни поръчки и награбено от останалото от годините на соца.

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията