Китайска компания за сладолед отбелязва 70 години от края на Втората световна война със специален продукт - 3D принтирано лице от шоколадов сладолед на японския премиер по време на войната генерал Хидеки Тоджо. Тоджо е движещата сила на Япония като нацистки съюзник. След войната е осъден като военен престъпник и обесен през 1948 г.

Iceason, които са базирани в Шанхай, са произвели 10 000 бройки от уникалния сладолед. Цената му не е ниска - 30 юана, или близо 4 евро, но според китайската редакция на "Уолстрийт джърнъл", вкусовите му качества са на ниво. Слоганът на кампанията е "Никога не забравяй националния зъб", което е китайски идиом за "Никога не забравяй националното унижение", националистически лозунг след войната.

Много от потребителите се забавляват на идеята, но много са и възмутени от "вулгарния маркетинг", както пише един от тях в китайският еквивалент на Туитър, Weibo. 

"Не ви ли става лошо от идеята да сложите главата на толкова зъл човек в устата си?" пита един от тях.

Някои пък имат проблем с изпълнението, отбелязвайки, че лицето не е достатъчно точно, и спокойно може да се сбърка с други исторически фигури с очила и бръсната глава - например Махатма Ганди.

Както можете да видите на снимката, критиката им има основание.

Кампанията идва дни преди военния парад на 3-ти септември в Пекин, който китайците твърдят, че не е насочен срещу никой държава, но практически празнува капитулацията на Япония. Отношенията между двата азиатски гиганта са по-добри в последните години, но много китайци помнят или са научени да мразят японците заради бруталната окупация по време на войната.