Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Култовият (в пълния смисъл на тази дума) кинорежисьор Уди Алън попадна под свирепия огън на американската преса. Щатски журналисти се възмутиха шумно, че в неговия мюзикъл "Куршуми над Бродуей" (сценична адаптация на едноименния му филм от 1994 г.) няма нито един чернокож актьор. 

78-годишният Алън (евреин по произход, роден под името Алън Стюарт Кьонигсберг) веднага реагира, че изобщо не е избирал актьорите си по расов признак. Но Тhe New York Daily News, позовавайки се на свои източници, продължи да настоява, че ексцентричният режисьор лично е изисквал от помощниците си в кастинг екипа да не му водят афроамериканци на проби.

Според журналистите тази му молба изглежда доста странно, при положение, че в знаменития харлемски нощен локал Cotton Club, където се развива действието на мюзикъла, през 20-те години на миналия век мнозинството от посетителите са били именно чернокожи (най-вече гангстери).

Изданието напомня също, че отдавна Уди Алън е критикуван за това, че в неговите филми не играят хомосексуалисти и той никога не се занимава с проблемите на еднополовата любов. Отбелязан обаче е и фактът, че в друг бродуейски мюзикъл - "След полунощ", където също става въпрос за легендарния Cotton Club, напротив - почти всички роли се изпълняват от чернокожи и това никога не е предизвиквало недоволството на пресата.

 
Уди Алън: Аз расист? Вие добре ли сте? Снимка ЕПА/БГНЕС

Култовият (в пълния смисъл на тази дума) кинорежисьор Уди Алън попадна под свирепия огън на американската преса. Щатски журналисти се възмутиха шумно, че в неговия мюзикъл "Куршуми над Бродуей" (сценична адаптация на едноименния му филм от 1994 г.) няма нито един чернокож актьор. 

78-годишният Алън (евреин по произход, роден под името Алън Стюарт Кьонигсберг) веднага реагира, че изобщо не е избирал актьорите си по расов признак. Но Тhe New York Daily News, позовавайки се на свои източници, продължи да настоява, че ексцентричният режисьор лично е изисквал от помощниците си в кастинг екипа да не му водят афроамериканци на проби.

Според журналистите тази му молба изглежда доста странно, при положение, че в знаменития харлемски нощен локал Cotton Club, където се развива действието на мюзикъла, през 20-те години на миналия век мнозинството от посетителите са били именно чернокожи (най-вече гангстери).

Изданието напомня също, че отдавна Уди Алън е критикуван за това, че в неговите филми не играят хомосексуалисти и той никога не се занимава с проблемите на еднополовата любов. Отбелязан обаче е и фактът, че в друг бродуейски мюзикъл - "След полунощ", където също става въпрос за легендарния Cotton Club, напротив - почти всички роли се изпълняват от чернокожи и това никога не е предизвиквало недоволството на пресата.

Коментари

Index

Всъщност, Котън Клъб е бил white-only. Черни са били изпълнителите. За това, кастът може да бъде чисто бял в една и чисто черен в другата творбаи да няма проблем с това. Според фокуса. А един творец има пълната творческа свобода да се занимава с каквито теми намери за добре и с чиято и каквато любов или липса на такава реши. Еднополова, разнополова, безполова... После защо руската пропаганда се насочва към толерастията... Щото некви хора преминаха всички граници на разума.

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Кой трябва да поеме "Левски"?