Таня Борисова - директор на 60-о ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" в столичния кв. Бенковски, ще е първата българска номинация за "Най-добър учител в света". Обявяването ще е днес, на Международния ден на учителя, който се отбелязва за първи път и у нас. Това заяви пред БГНЕС Елена Неделчева, преподавател в 60-о ОУ.

Global Teacher Prize ще бъде връчен на учител, който спечели между номинациите от цял свят. Наградата е 1 млн. долара, но тя обикновено се дава за каузи и благотворителност. Конкурсът е организиран за първи път в края на миналата година и победителката за 2015 г. е Нанси Атуел от щата Мейн, САЩ, която е дарила наградата за стипендии на талантливи учениците и за училището. Номинации и кандидатури се приемат до 10 октомври.

Преподавателката Неделчева ще номинира директорката Таня Борисова. Тя изрежда пред агенцията, че Борисова и на предишната си работа - 4-то ОУ "Проф. Джон Атанасов" го изправила на крака "с много проекти, ремонти, направи рампа за деца с увреждания, работи се по проекти за социално слаби деца, деца в неравностойно положение, изгради прекрасен колектив, издигна престижа на училището".

"Родителите си я обичат, децата си я обичат – явно просто човекът си работи с призвание и със сърце. След като ѝ свърши мандатът там, тя отиде в 60-о училище, където е директор вече една година и прави същото. Това, което най-много ме впечатли, освен ремонтирания салон и класни стаи, е и че оборудва кабинети по Монтесори за деца с увреждания, има обособена зона за деца с трайни увреждания, закупи софтуер от Германия, който се управлява и се учи само с очи, превръща училището в привлекателно място за учениците и учителите си”, разказа Елена Неделчева.

Международният конкурс е под надслов "Да върнем уважението и престижа на учителската професия". Самата Неделчева, която преподава от 1988 г., е категорична, че у нас българските учители не са уважавани на държавно ниво.

„Някак си самата институция учител вече се свързва само с пари и се борят хората само за пари. Няма го възрожденският дух. Дори сега с новия закон, който се приема, се увеличава администрация, контролни органи, учебниците са неразбираеми, насажда се в децата чувството, че не могат, няма млади учители”, казва Елена Неделчева.