Скандалът с вредните емисии се отрази върху продажбите на Volkswagen. През септември новорегистрираните коли на концерна са се увеличили с 8,3% при среден ръст на пазара от 9,8%, показват разпространените днес данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Според тях собственикът на брандовете VW, Audi, Skoda и SEAT е намалил пазарния си дял на континента от 23,3% при 23,7% година по-рано. 

Групата се опитва да върне доверието на потребителите, след като призна, че е инсталирала софтуер, който манипулира показанията за вредни емисии на нейните двулитрови дзелови двигатели. Заради т.нар. афера "Дизелгейт", компанията се гласи да привика в сервиза 8,5 млн. свои автомобили в цяла Европа, една от най-големите акции за всички времена.

Данните на ACEA показват, че през септември в Европа са продадени 1,39 млн. автомобили, като 9-месечните продажби са се увеличили с 8,8% до 10,8 млн. бройки. Сред компаниите, чиито продажби изпреварват тренда за растеж, са Fiat Chrysler и луксозните германски брандове Mercedes-Benz и BMW.

Според организацията през септември продажбите на нови автомобили в България са се увеличили с 19,5% на годишна база до 1872 бройки. От началото на годината ръстът е с 12,7% до 17 081 бройки. Но въпреки ръста сериозна част от предназначените за българския пазар коли се препродават в чужбина.