ДОМИНИК БАСУЛТО*,
в. "Вашингтон пост"

За любителите на бекона по цял свят решението на Световната здравна организация (СЗО) да го класифицира като канцерогенна субстанция наравно с пушенето и азбеста е дълбоко притеснително. Откакто преди повече от десетилетие беше разпространено първото вирално видео с бекон, беше изкован един закон - всеки продукт, услуга или идея могат да бъдат направени по-добри с участието на бекон.

Смятайте бекона като тайния сос, съставката, която може да превърне най-баналния и посредствен продукт в световен хит. Беконът не е толкова продуктова категория, колкото състояние на духа. Не просто носите бекона вкъщи, а го пържите в тиган. Да си признаем, беконът има иновационен потенциал много по-голям от всяка друга храна. При това, точно такъв потенциал, който е трудно да бъде повторен с която и да е вегетарианска храна.

Затова не е чудно, че всяка година се появяват все повече и повече вдъхновени от бекона продукти. Часовникът може да ви събуди с миризма на бекон, след това да измиете зъбите си с паста с вкус на бекон, да се облечете в дрехи с десен на бекон, да сложите своя iPhone в кейс с формата на бекон и дори да отидете в офиса с куфарче, украсено с рисунки на бекон. След работа може да използвате приложение за смартфон, с което да откриете партньор, любимец на бекона и след това да отидете на вечеря, където всичките ястия са приготвени с бекон.

И това е само върхът на беконовия айсберг - американските предприемачи направиха парфюм с миризма на бекон, безалкохолно с бекон, бира с бекон, масажно олио с бекон, балсам за устни с бекон и шоколад с бекон.

Трудно е да прекарате и ден в интернет, без да видите някаква препратка към бекона. Благодарение на сайта Bacolicio.us може да сложите снимка на бекон на всяка интернет страница, която разглеждате, както и във всеки от вашите постинги в социалните мрежи. На практика има над 1000 неща, които може да направите с бекон, при това, напълно законно.

И сега всичките тези беконови иноватори се оказват от губещата страна на историята. Най-малкото, въпросът е: Какво ще последва за пристрастения към бекона интернет?

Като се има предвид, че решението на СЗО не е задължаващо и ще доведе със себе си огромна доза противопоставяне от лобито на червените меса, едва ли скоро ще ввидим някаква промяна на американския беконов пейзаж. Беконът ще продължи да се сервира в кафенета, ресторантите ще го включват в менютата си, а баровете ще продължават да сервират коктейли с вкус на бекон.

Ще продължим да четем новини от блоговете, посветени на бекона, ще получаваме съобщения в туитър, ще виждаме вирални видеа с бекон и ще четем за предизвикващи обилно слюноотделяне беконови изобретения в Reddit. Но бавно, с течение на времето, така, както пушачите бяха изкарани на бордюрите и се превърнаха в символи на световно нещастие, същото ще се случи и с престрастените към бекона.

И също както цигарените компании са задължени да продават продуктите си с предупреждения, така и производителите на бекон ще бъдат принудени да слагат на опаковките страховити надписи.

Веднъж символ на американската гениалност и класически пример за това как един продукт винаги може да бъде подобрен, беконът върви към залеза си. И като резултат американските беконови иноватори трябва да потърсят за вдъхновение друга храна.

Добрата новина е, че възприемането на какъвто и да е нов хранителен продукт като символ на креативност може да доведе до нова вълна на американската иновативност. Това е защото както знаете, беконовите изобретатели могат да направят всеки продукт по-добър, дори водораслите.

През лятото изследователи от Орегонския държавен университет патентоваха нов вид червени водорасли, наречени дулсе, които имат вкус на бекон, когато бъдат сготвени и дават два пъти по-висока хранителна стойност от къдравото зеле.
Така че беконовите иноватори може да са ударени, но не ги отписвайте.

*Доминик Басулто е блогър и футуролог, бил е редактор на изданието Business Innovation Insider на Fortune, както и създател на Corante.com - една от първите блогърски медийни компании в интернет.