Скандалът с емисиите на Volkswagen се разраства. Американската Агенция за опазване на околната среда (EPA) съобщи, че е открила още 10 000 дизелови двигатели в коли на групата, сред които модели на Audi и Porsche, които използват измамен софтуер, съобщи Yahoo Autos. С помощта му возилата могат да регистрират по-ниски количества на вредните азотни емисии, когато са подложени на тестове, а при нормален работен режим да изхвърлят в атмосферата много повече вредни газове.

Досега се смяташе, че измамният софтуер е инсталиран само в 2-литровите 4-цилиндрови дизелови мотори с вътрефирмено означение ЕA 189, които се вграждат в модели на брандовете Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Проблемът, известен като "Дизелгейт", засегна над 11 млн. коли по цял свят и германският производител смята да привика всички возила в сервиза, за да отстрани нередностите.

Ведомството изпрати съобщение, че е засекло измамния софтуер в 3-литровите 6-цилиндрови дизелови двигатели, които се вграждат в Volkswagen Touareg, моделна серия 2014 г., Porsche Cayenne '2015, както и актуалните модели на Audi A6 Quattro,  Audi A7 Quatro, Audi A8 и Audi Q5.

Агенцията е открила, че тези двигатели имат два режима на работа. Когато возилото усети, че е подложено на тест за емисии, то минава в режим на температурно кондициониране, при който отработените газове са с по-високи температури и те загряват допълнително катализатора, за да бъдат постигнати екологичните стандартли. Но точно секунда, след като тестовият режим привключи, софтуерът минава към нормален режим и вредните емисии се увеличават.

Така количеството на изхвърляните в атмосферата азотни окиси е 9 пъти над нормата.

А защо автомобилът не работи постоянно във високотемпературен режим? Защото така разходът на гориво нараства и се съкращава животът на катализатора.