Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Съдебна зала, заседатели, пълнокръвни свидетели и една обвиняема за убийство. За първи път на българска театрална сцена се поставя пиеса по Айн Ранд – „Нощта на 16-и януари“, саморазрушителен, жесток и неустоим текст, също като авторката си.

Преди близо осемдесет години „Нощта на 16-и януари“ се играе на Бродуей – и остава там в продължение на седем месеца, окичена с възторжени отзиви от критиката и публиката. Пиесата поставя зрителя в сърцето на съдебна зала, където Карън Андре е обвинена в убийството на своя шеф и, предполага се, любовник.

„Да влязат съдебните заседатели“, се казва в началото на първо действие и пледоариите започват.

Изреждат се редица свидетели и специалисти с техните експертизи, прокурорът яростно разнищва всеки детайл от живота на Андре, самата тя дава показанията си в трето действие, където мелодраматично прави отчаян опит да се защити. Въпросът е само един – какво точно се е случило в нощта на 16 януари, когато уважаваният бизнесмен Бьорн Фокнър е открит мъртъв?

На сцената на Театър „София“ пиесата на Айн Ранд поставя режисьорът Пламен Марков. В съдебната зала влизат Николай Антонов, Юлиян Рачков, Николай Върбанов, Мила Банчева, Лора Мутишева, Силвия Петкова, Лилия Маравиля, Дария Симеонова, Михаил Милчев, Росен Белов, Пламен Манасиев, Петя Силянова, Симона Халачева, Ивайло Герасков, Юлиян Малинов, Антон Григоров.

Сценографията е на Мира Каланова, а музиката – дело на Калин Николов.

„Ще опитаме да дадем възможност публиката да се сблъска челно с идеите на Айн Ранд, като я преоткрие", казва режисьорът. "Ще се възползваме от възможността съдебните ни заседатели, според идеята на авторката, да са не от подставени лица, а да са съвсем реални представители на многоглавата хидра – публиката.“

Премиерата на „Нощта на 16-и януари“ е на 19 ноември в Театър „София“. Представления ще има още на 24 ноември, както и на 4 и 11 декември.

Площад "Славейков"

Ключови думи
 
Айн Ранд

Съдебна зала, заседатели, пълнокръвни свидетели и една обвиняема за убийство. За първи път на българска театрална сцена се поставя пиеса по Айн Ранд – „Нощта на 16-и януари“, саморазрушителен, жесток и неустоим текст, също като авторката си.

Преди близо осемдесет години „Нощта на 16-и януари“ се играе на Бродуей – и остава там в продължение на седем месеца, окичена с възторжени отзиви от критиката и публиката. Пиесата поставя зрителя в сърцето на съдебна зала, където Карън Андре е обвинена в убийството на своя шеф и, предполага се, любовник.

„Да влязат съдебните заседатели“, се казва в началото на първо действие и пледоариите започват.

Изреждат се редица свидетели и специалисти с техните експертизи, прокурорът яростно разнищва всеки детайл от живота на Андре, самата тя дава показанията си в трето действие, където мелодраматично прави отчаян опит да се защити. Въпросът е само един – какво точно се е случило в нощта на 16 януари, когато уважаваният бизнесмен Бьорн Фокнър е открит мъртъв?

На сцената на Театър „София“ пиесата на Айн Ранд поставя режисьорът Пламен Марков. В съдебната зала влизат Николай Антонов, Юлиян Рачков, Николай Върбанов, Мила Банчева, Лора Мутишева, Силвия Петкова, Лилия Маравиля, Дария Симеонова, Михаил Милчев, Росен Белов, Пламен Манасиев, Петя Силянова, Симона Халачева, Ивайло Герасков, Юлиян Малинов, Антон Григоров.

Сценографията е на Мира Каланова, а музиката – дело на Калин Николов.

„Ще опитаме да дадем възможност публиката да се сблъска челно с идеите на Айн Ранд, като я преоткрие", казва режисьорът. "Ще се възползваме от възможността съдебните ни заседатели, според идеята на авторката, да са не от подставени лица, а да са съвсем реални представители на многоглавата хидра – публиката.“

Премиерата на „Нощта на 16-и януари“ е на 19 ноември в Театър „София“. Представления ще има още на 24 ноември, както и на 4 и 11 декември.

Площад "Славейков"

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Анита Миланова

Много слабо и зле поставено. Очаквах много повече.
Като за начало пиесата е омаскарена по отвратителен начин - съдебните заседатели гласуват след всяка сцена, а не само веднъж накрая, което е безобразно кощунство и абсолютна подигравка с оригиналния замисъл на Айн Ранд.
Актьорите са подбрани зле и се съмнявам да разбират замисъла на пиесата (иначе щяха да се въздържат от крясъци и лигава, неубедителна игра)
Не препоръчвам на никого да се подложи на подобно мъчение (особено, ак охаресва Айн Ранд или театъра като цяло)

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Кой трябва да поеме "Левски"?