Министерството на туризма се похвали с нова инициатива, с която ще насърчава вътрешния туризъм. Ведомството на Николина Ангелкова съвместно с някои от големите общини в страната ще стартира билборд кампания, рекламираща забележителностите по места. 

Новината идва само ден след като стенограмата от последното заседание на правителството на 23 декември т. г. разкри остри реплики на строителния министър Лиляна Павлова към Ангелкова. Тя я обвини, че през последната година Министерството на туризма не е направило нищо, за да отрази новите евроизисквания към концесиите на плажовете, които ще влязат в сила напролет.

ПАВЛОВА ОСТРО КЪМ АНГЕЛКОВА: НИКОЛИНА, НЯМАМЕ НИЩО НОВО! 

А Ангелкова се оправдава, че информацията, която ѝ трябва за концесиите, е в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В крайна сметка спорът между двете дами министри е решен благодарение на "мъдростта" на икономическия министър Божидар Лукарски (твърдението е на премиера Бойко Борисов).

Новата идея на министър Ангелкова е на централни места в големите градове да бъдат разположени рекламни визии, които ще рекламират възможностите за туризъм в друга община. Според министерството ѝ така знакови културно-исторически забележителности от един регион ще бъдат представени в друг и ще насърчат хората да пътуват. Билбордовете са с подчертано културно-исторически фокус – средновековната крепост Баба Вида, археологическият комплекс Перперикон, късноантичната крепост Хисарлъка, Бесарбовският скален манастир, Александровската гробница и други.

Министерството на туризма се ангажира с изработването на над 40 билборда, a общините предоставят безплатно рекламно пространство за период от близо 6 месеца. Стартът на кампанията вече е даден, а билбордове ще бъдат поетапно поставени в 11 големи общини – Разград, Русе, Силистра,  Хасково, Видин, Велико Търново, Бургас, Кърджали, Габрово, Монтана и Перник, като на по-късен етап ще бъдат включени и други.

Целта на инициативата е да се популяризират възможностите  за целогодишен отдих у нас. 

За периода януари-октомври 2015 г. броят на реализираните нощувки от български граждани в страната  е над 7 млн., което е с 6,2% повече в сравнение със същия период на 2014 г. Пренощувалите българи са били над 2,8 млн., което е с 8,9% повече от 2014 г., а приходите от нощувките им възлизат на над 260 млн. лв. – ръст от 6,9%.