"Blackstar", последният студиен албум на Дейвид Бауи излезе само два дни преди смъртта му. Британската поп легенда си отиде след дълга борба с рака на 69 години, но остави след себе си не само 7-те песни на стилизирания като ★ албум, но и десетки други хитове в над 50-годишната му кариера.

Хиляди по цял свят почетоха музикантът, който не бе стъпвал на сцената от 2006 г., но въпреки това издаде два албума от тогава насам.

Може би най-впечатляващ е официалното изявление на немското външно министерство в Туитър:

"Сбогом, Дейвид Бауи. Ти сега си сред #Героите. Благодаря ти, че помогна за свалянето на #стената."

Фенове на Бауи се събираха днес пред фреска на музиканта в родния му Брикстън, Лондон.
Изложбата "Дейвид Бауи е" в Гронинген, Холандия, бе открита днес. Тя бе организирана по повод последният албум на Бауи, но събра изключително много хора, искаши да видят костюми, снимки, написани на ръка текстове заради смъртта му.
Снимка на Бауи от 1983 година, дело на немско-австралийския фотограф Хелмут Нютън, изложена във фотографския музей в Берлин.

Първият албум на Бауи през 1967 г е провал - финансов и на пръв поглед кариерен, тъй като "Деръм Рекърдс" прекратяват договора година по-късно. Което прави още по-впечатляващо че вторият албум, първоначално също кръстен "David Bowie", е наистина успешен - голяма част от парчетата са преработени от първия. Тайната явно се крие в откриващата песен на албума, която е нова - Space Oddity.

"Space Oddity" създава първия персонаж в песните на Бауи - астронавтът Майор Том, и дава старт на поредицата му научно-фантастични парчета. Диалозите в дългата над 5 минути песен се харесват много на публиката, станала свидетел само месеци по-рано на най-голямата стъпка на човек във Вселената - кацането на Луната.

"Космическата" тема в музиката на Бауи се появява пак в един от най-големите му хитове в следващите години - Life on Mars (1971) и Starman (1972). Второто парче е може би най-известният му сингъл, в който се появява вторият му, най-известен образ - Зиги Стардъст, който идва от космоса и носи на земляните надежда - през радиото:

Кои са #Героите от горният туиит на немското външно министерство? Това всъщност е парче на Бауи, Heroes, от 1977 г., част от т.нар. му "Берлински период", когато живее в Швейцария, пее в немската столица и издава три албума. Hай-запомнящи от Heroes са строфите:

Аз, аз помня,

Стояхме до стената

И оръжията, гърмяха над главите ни

И се целунахме, сякаш нищо не можеше да падне

I, I can remember

Standing, by the wall (by the wall)
And the guns, shot above our heads 
And we kissed, as though nothing could fall 

 

В началото на 80-те Бауи се бори с кокаиновата зависимост, емоционално е нестабилен. С откриването на десетилетието се завръща и Майор Том в Ashes to Ashes - парче, известно с едно от най-важните музикални видеа за периода и в кариерата на британеца, видео, в което той за пръв път излиза като арлекин:

Eдно от най-запомнящите се изпълнения - Under pressure (1981 г) е заедно с Queen. Историята е любопитна - Бауи пристига в студиото, в което Фреди Меркюри, Брайън Мей, Роджър Тейлър и Джон Дийкън работят върху десетия си албум - Hot Space, за да пее бек-вокалите за песента Cool Cat. Обаче не остава доволен и гласът му излиза от последната версия на песента. Бауи и Куин обаче продължават да работят заедно, и по време на една джем-сесия се ражда парчето, което по-късно става топ сингъл и за групата, и за соло-изпълнителя:

Освен като певец, Бауи се изявява и като актьор, и играе в десетки филми между 1967-2009 г. А понякога комбинира и двете - както във фентъзи филмът Лабиринт, режисиран от Джим Хенсън, продуциран от Джордж Лукас, и с участието на 15-годишната Дженифър Конъли като героинята и Бауи като злодея. А музиката във филма е дело на композитора Тревър Джоунс и Бауи. Макар да се проваля в бокс-офиса, филмът става по-късно популярен след излъчване по телевизията и на видеокасети у дома. Най-популярна от филма, издадена и като сингъл, е Magic Dance:

През 1982 г. идва и парчето Let's Dance, което представя Бауи на една по-млада публика, която не го познава от 70-те, но с удоволствие го слуша през 80-те. За това помага и друго от запомнящите се музикални видеа на британеца:

Много преди Let's Dance Бауи работи заедно с Иги Поп за следващия златен сингъл - China Girl, в общия им "берлински период". Песента обаче става по-известна именно през 1982 г., когато Бауи я презаписва. Според биографиста му Пол Тринка, вдъхновението дошло от хлътването на Иги поп по Куелан Нгуйен, красива виетнамка.

Absolute beginners е водещото парче на рок мюзикъла "Абсолютните начинаещи", отново с музиката на Бауи и Шаде Аду, и с британецът в главна роля. Десетки музиканти се събират в Abbey Road Studios, само с знанието, че ще записват с Г-н Х - който се оказва Бауи.

И накрая идва ред на последното парче - буквално. Blackstar, 2015 г. 10-минутната откриваща песен на последния албум звучи като едно голямо "сбогом" от Бауи, минаващо през няколко нюанса на попа, джаза, блуса, и вървящ в допълнителна, сюреалистична видео-опаковка, в която жена взима мъртъв астронавт, дали Зиги или Майор Том - не е ясно - и го отвежда в град в един друг свят.