Минат се - не минат 2-3 години и държавата се сеща за изключително наболял и обществено значим проблем, който не търпи отлатане, а именно - да се направи ново туристическо лого на татковината.

Днес Министерството на туризма стартира национален конкурс за "Проект за нова концепция за графична визия на туристическото лого на България".

Изборът ще е със съдействието на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ), като в конкурса ще могат да участват всички желаещи, обясняват от ведомството на Николина Ангелкова.

Проектите за лого ще се приемат от днес до 4 април на имейл: logo@tourism.government.bg. 

Идеята на общонационалният конкурс е да доразвие бранд стратегията на България и да реализира устойчивост при изпълнение на европейския проект, с който през 2013 г. бе създадено сегашното туристическо лого на страната, което наподобява на чиния с пържено яйце на очи.

Сега от Министерството на туризма признават, че предложената финална графична визия не е получила обществена подкрепа и не е била възприета като официален туристически символ на България.

В същото време други дейности по стария проект щели да продължат да се използват – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - „Открий и сподели“ на български и „A Discovery to Share“ на английски език.

Новият конкурс ще премине в два основни етапа. По време на първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти – финалисти. Журито ще е само от представители на НХА и СБХ. След това избраните проекти от "късата листа" ще бъдат представени на обществеността. Те вече ще бъдат оценявани от жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции и маркетолози. Гласуването ще е тайно.  

Сред основните изисквания за изработване на новото лого на България е то да е съобразено със слогана „Открий и сподели“  и „A Discovery to Share“. В предложенията трябва задължително да се съдържа думата „България“ за варианта на български и „Bulgaria“ за варианта на английски език. Може да има и допълнителни графични знаци и символи. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта – цветен и черно-бял. 

Изработването на досегашното туристическо лого на България бе през 2013 г. и глътна почти 1,4 млн. лева, осигурени по оперативна програма "Регионално развитие". Всъщност това ще е третата смяна на графичното изображение през последното десетилетие. Преди това логото на страната ни бе стилизирана роза, която пък напомняше на вита баница.