Приходите на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол за 2015 година са в размер на 4 488 003 лева и 66 стотинки. В сумата влизат както пари в брой, така и непарични платежни средства. Това показва справка предоставена на Клуб Z от ведомството на Емил Караниколов след запитване на медията ни.
От нея става ясно, че сумата включва не само новите приватизационни сделки, но и плащанията по приватизационни договори, сключени през предходни години.
От ведомството не предоставиха разбивка за това каква част от парите са от продажба на държавно имущество и каква от стари приватизационни договори.
АПСК уточни, че от времето, когато Агенцията за приватизация и Агенцията за следприватизационен контрол бяха слети постъпленията се сумират общо като приходи от дейността.
Затова Клуб Z потърси за коментар члена на надзорния съвет на АПСК Руси Статков.
"Основната част от приходите ни през 2015 г. са по линия на следприватизационния контрол. От приватизация постъпленията ни може и да са достигнали 1 милион лева", обясни Статков.
Той уточни, че през втората половина на миналата година АПСК е успяла да продаде няколко имота частна държавна собственост - парцели и сгради в различни градове на страната.
"Нямаме големи приватизационни продажби, но ние бяхме подготвили за много сделки, правителството ги спря. Това е положението - вършим си работата, но ни казват: "задръжте", обясни Статков.
Според него АПСК все още може да се самоиздържа, което е аргумент ведомството да продължи да съществува.
"Общите ни приходи от приватизация и следприватизационен контрол са 4,4 милиона лева, а разходите ни - 2 милиона лева. Двойно повече сме изкарали, дори и да няма големи сделки се отпушват продажбите на частна държавна собственост", категоричен е Статков.
Според него този понеделник надзорът на АПСК ще гласува списъка на компаниите които ще се продават през тази година. А в него влизат "БДЖ-Товарни превози", държавният дял от 49% от "Пловдивски панаир", "Монтажи" ЕАД, "Военно издателство", обособени части от АДИС (бившето БОДК), Българската фондова борса и "Овча купел".
Абсолютно същият бе списъкът на фирмите, които трябваше да бъдат продадени и през 2015 г., а и през предходните г. В крайна сметка държавата не успя да продаде нито една от тях.
За част от тези компании е гарантирано, че и през 2016 г. няма да намерят нов собственик. На практика "БДЖ-Товарни превози" е непродаваема, тъй като не е ясно каква част от дълговете на БДЖ Холдинг ѝ се падат.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни