Цигарените компании очакват добри приходи през 2016 г. в САЩ, пише Market Watch. Ниските нива на безработица, ръстът на новото строителство и евтиният бензин означават, че пълнолетните пушачи влизат 2016 г. с позитивни нагласи, каза през януари главният изп. директор на Altria Group Мартин Барингтън.

В същото време най-голямата верига дрогерии в САЩ - CVS, стартира кампания за $50 млн., насочена срещу пушенето сред младото поколение. От 2014 г. веригата не продава цигари в своите обекти. Мярка, която ѝ е струвала загуба на продажби за $2 млрд.

Нивата на непълнолетните пушачи са намалели с 50%, но все още процентът е твърде висок. През 2015 г. 5,5% от учениците в 12-и клас са пушачи при 3% от тези в 10-и клас. И въпреки обществените кампании срещу пушенето, цигарените продажби не спадат значително. Последните данни показват, че 17% от възрастното население на САЩ пуши, срещу 21% през 2001 г.

Altria отчете добри продажби през 2015 г., като основният ѝ бранд Marlboro се продава отлично за четвърта година поред.

Други цигарени компании, сред които Philip Morris International и British American Tobacco, показват лек спад за четвъртото тримесечие, но той е доста по-малък, отколкото през последните години.