Благодаря ви много! Мога ли да говоря на английски, мисля, че всички разбират английски, и няма да ни трябва превод?

Благодаря, че ме поканихте. Предполагам, че ме поканихте по две причини – като представител на президентството на ЕС и като посланик на Холандия. Трябва да подчертая това, защото има разлика в двете ми половини.

Нека първо опиша една по-широка картина за контекста в ЕС. Благодарен съм, че анкетите на Медиапуул показва в голяма степен интереса на българите в съдебните реформи. Но нека кажа, че това се случва в много широк контекст. ЕС е в много трудна ситуация сега. Изправени сме пред хуманитарна драма заради безпрецедентната бежанска вълна, изправени сме пред терористични атаки, тази сутрин някаква бомба избухна в Брюксел. Сега сме в много нестабилна геополитическа ситуация. И много държави преосмислят своите европейски позиция, и има засилващо се евроскептично движение. И защо това е важно? Защото, смятам аз, ЕС е сложна организация с 28 страни-членки, но е могла през годините да изгради много добра институционална мрежа. Успяла е да се справи с кризите с консенсус между 28-те членове. Но най-важното е, че всички страни-членки спазват предварително уговорените правила. Няма изключения. Например, ако погледнете гръцката икономическа криза, аз мисля, че не стана, защото Гърция не спазваше предварително уговорените правила. Ако погледнем мигрантската криза, ще видим, че в някаква степен е причинена от факта, че съществуващите институции и регулации на ЕС не бяха приложени коректно, като контрола на външните граници. 3:34
Аз не казвам, че това ще свърши работата, но ще предотврати драмата, която се наблюдава в момента. Институциите, регулациите и работата в екип, са единственото нещо, което е способно да се справи с такъв вид проблеми. Ако не можем да разчитаме един на друг, и ако не могат всички членки да разчитат един на друг и не приемат законите на сериозно, то тогава  това ли е Европейският съюз.
Аз мисля, че не всички членки на ЕС могат да оцелеят без Европейския съюз, тъй като при всичките тези проблеми, с които се сблъскват в момента, всяка една от тях се допитва до ЕП- за тяхното разрешаване. А това може само да бъде осъществено чрез споделянето на общи отговорности, ценности, а спазването на законите е една от тези ценности.
 Позволете ми да споделя няколко думи относно SVM, г-н Дончев спомена, че може би българското население все още използва ЕС като източник за блокиране на корупцията, ако няма прогрес в противопоставянето й в традиционните форми. Аз мисля, че това е хубаво, но няма да проработи, все пак имаме много инструменти и  това е SVM. Смятам, че всички Вие знаете какво означава  SVM и каква отлична работа извършва в изменящата картина относно осъществяването на реформи. Тук не става на въпрос само за корупцията, а и за проституцията, борбата срещу организираната престъпност. Г-н Дончев изключително много се е концентрирал върху корупцията, и за щастие , защото България се нуждае от много неща, и мисля, че България има нужда и заслужава да води тежка борба срещу корупцията. Но освен това и срещу обществената проституция, която се разпространява по комфортен начин, а това и предопределя дали може да се разчита на институциите.
Смятам, че все пак се наблюдава прогрес в различни форми. Например се наблюдават все по- отговорни съдии, които се трансформираха, заставайки с огромен кураж, а това означава, че традиционната работа в екип и стратегия са разработени. 
SVM трябва да бъде използван не като наказание, а като инструмент за това да бъде извършвано всичко, както е вписано по правилник. Преди няколко дни в България беше осъществена дискусия относно бъдещето на  SVM. И аз мисля, че това е неправилен дебат, тъй като дебата не бива да бъде корелиран към съществуването и бъдещето на  SVM, а към реалните действия. Ако се осъществяваха реформите, то нямаше да има нужда от  SVM, но това се вижда по скоростта, с която се осъществяват и какво е постигнато до момента. Аз мисля, че това със сигурност все още има нужда от реформи и от  SVM. 
Г-н Дончев също така спомена и за силата на политическата воля. Това също е един от основните проблеми и причини, но има и много други проблеми, с които иституциите се сблъскват, забавяйки скоростта на дейността си. Аз мисля, че до този момент се наблюдава периодът на „релаксирането“ след дебата през декември за промените в Конституцията. А конституционните реформи са много са важни и именно те са първата важна стъпка. И все пак трябва да оценим какво направи Парламента като за първа крачка в осъществяването на реформите.
Сега виждате, че на първо четене, закона се прие от парламента, което е хубав знак, но пък пак очаква следващ през юни, който ще бъде може би много по-важен. Това, което ще бъде направено, Парламента се нуждае от такива реформи.
Ако ами позволите, говорейки сега по- лично, искам да кажа, че много хора приемат случващото се тук. И мисля, че българското население може да изиска повече  отговорност и повече прозрачност от хората, които са отговорни за тези неща, защото Вие го заслужавате. Вие имате правото да знаете фактите. Има толкова много случаи в момента и разследвания, които протичат, но Вие не виждате конкретни резултати, а аз мисля, че всеки един гражданин трябва и има правото да пита .- кой е отговорен, и да иска прозрачност.
Аз мисля, че правосъдието трябва да бъде по- строго и гражданите да имат правото чрез повече прозрачност, за да виждат и да знаят за кого гласуват. Аз мисля, че е много важно да имаме тези публични говорители и се надявам да продължите с тази дейност. Разбира се, четвъртото събрание не може да премахне корупцията, тъй като тя е не само в политиката, но и в икономиката в България, тъй като чух много оплаквания от бизнес партньори за наличието на истински корупцинни практики. Много холандски фирми ми казват, че няма да да дойдат да правят бизнес сделки в България, а има потенциал и може да достигне голям икономически напредък. В крайна сметка Парламента трябва да направи нещо по въпроса, тъй като Вие самите се наранявате, тъй като корупцията засяга всеки един гражданин.
Благодаря Ви много!