Audi изпревари BMW в създаването на първия серийно произвеждан автомобил с лазерни фарове. Още през миналата година баварците дадоха заявка за лазерна светлина в своя суперелектромобил i8, който се очаква да излезе на европейския пазар през лятото.

Но Audi вече събира поръчки за последната версия на датиращия от 2007 г. суперспортен R8, наречена LMX, която е с лазерни светлини. Цената на машината с 10-цилиндров двигател с мощност 570 к.с. тръгва от 210 000 евро. Серията е ограничена до 99 бройки, а доставките започват през юни. Интересен факт е, че богатите американци едва ли ще купят колата, защото в САЩ лазерните фарове не са разрешени за употреба по пътищата.

Audi от няколко месеца изпробва лазерните светлини в своя състезателен модел R18 e-tron quatro. Тези фарове осветяват двойно по-добре от светодиодните фарове, които в момента се вграждат в топверсиите на спортните и луксозните коли.

Състезателният R18 e-tron quattro също има лазерни фарове.

Как работят лазерните светлини? Зад всеки фар в R8 има отделен модул, който използва 4 високоволтови лазерни диоди. Те са с диаметър от едва 300 микрометра (0,3 милиметра) и генерират синя светлина с дължина на вълната от 450 нанометра. Фосфорен конвертор преобразува синия лъч в бяла светлина с цветна температура от 5500 келвина, която дава идеална възможност на водача да различава препятствията по пътя и същевременно да не изморява очите му.

Лазерният модул е много малък и ако технологията стане масова, тя ще промени вида на предната част на автомобилите, защото няма да са им нужни големи фарове с рефлектори.

В крайна сметка се получава много ярък и прецизно насочен светлинен конус, който огрява пътя. Заедно с фаровете работи и интелигентна система с видеокамера, която следи за насрещния трафик и автоматично превключва на къси, за да не заслепява водачите.