"Макдоналдс" изважда от менюто си сандвичите McWrap, изоставяйки знаков продукт, който се очакваше да привлече младите потребители, насочени към здравослонното хранене, пише Блумбърг. От миналото лято компанията започна да спира предлагането на завитите сандвичи в повечето от своите 14 000 ресторанта. На някои пазари все още се предлага версията с пилешко месо.

Решението демонстрира драматичен обрат за категория продукти, която се очакваше да привлече т.нар. милениали - поколението, родено през 80-те и 90-те години на миналия век. След две години разработка, през 2013 г. беше лансирана премиум версията на сандвичите McWrap, като тя включваше повече зеленчуци и по-малко калории от някои от знаковите бъргъри на "Макдоналдс".

Навремето във вътрешен документ те бяха наречени "разбивачите на "Събуей", като се очакваше да върнат клиентите, които се пренесоха към едноименната верига.

Но продуктите се оказаха истинско главоболие за ресторантите. Тяхното приготвяне отнема доста време, а те никога не са се радвали на широк кръг почитатели.

"Като цяло хората, които посещават ресторантите за бързо хранене, не са особено заинтересовани от полезните храни", казва Джек Русо, анализатор от компанията Edward Jones.

В САЩ "дюнерите" бяха засенчени от една много по-успешна инициатива на "Макдоналдс", стартирала през октомври м.г. - целодневното предлагане на сутрешното меню, което включва палачинки, сандвичи с пържени яйца, бекон и наденица, и други продукти. Заедно с комбинирани поръчки като "две менюта за $5" и по-ниските цени на пилешкото и телешкото месо, това доведе до ръст на приходите на веригата.

Откакто преди година Стив Истърбрук пое ръководството на компанията, новият шеф се опитва да опрости менюто на "Макдоналдс" и да ускори процесът на приготвяне на храните. Така от менюто изпаднаха и други продукти, които не се търсеха много, но производството им беше свързано с повече операции.

А приготвянето на McWrap отнема доста време в сравнение с традиционните сандвичи. Необходими са 20 секунди за притопляне на палачинката. След това всички съставки трябва да бъдат нарязани, подредени, завити и поставени в тясна картонена кутия. А с разпростирането на сутрешното меню кухните и без това имат повече работа. Затова и франчайзьорите, които държат около 90% от ресторантите в САЩ, започнаха да изваждат "дюнерите" от менюто си.