Годишните продажби на "Нестле България" са достигнали 300 млн. лв. през 2015 г., съобщи компанията, която за първи път публично огласява резултатите си преди публикуването на своя отчет в Търговския регистър, което ще стане през юни.

В сравнение с 2014 г. приходите се увеличават с 4,8%, а печалбата нараства с 38%, като достига 20,088 млн. лева. Ръстът на продажбите е по-висок от този на групата "Нестле", който за предходната година е 4,2%. "Нестле" е най-голямата компания от хранителния бранш в света, като през 2015 г. приходите ѝ са достигнали 88,8 млрд. швейцарски франка.

"Нестле" развива бизнес в България от 1994 г., след като купи столичния завод за шоколадови изделия "София" (бившият "Малчика"). През 2006 г. "Нестле" купи и гръцкия производител на сладоледи "Делта", като в резултат стана обственик и на варненския завод на компанията, който година по-късно беше преименуван на "Нестле Айс Крийм".

В двата български завода на "Нестле" са заети 1530 служители, като там се произвеждат 970 различни продукта. Столичният завод е и един от трите в Европа, където се произвежда десерта "Кит-Кат", който се изнася в 45 държави. За последните 22 години компанията е инвестирала $140 млн. в България, като очакваните тази година инвестиции са в размер на 

30% от продукцията на двата завода е за износ, съобщи изпълнителният директор на "Нестле България" Хуан Карлос Пералехо.

Освен производител, "Нестле България" е и вносител и търговец на продукти на "Нестле" като Nescafe, кулинарните продукти Maggi, храната за домашни любимци Purina, бебешките храни Gerber и много други.