Компанията "Уайз Уеър (WiseWear) има за цел да направи стареенето модерно, предлагайки удобна за работа преносима електроника за възрастни хора, пише CNBC. Носимата електроника, която в по-голямата си част е представена от фитнес гривни (тракери) е пазар за $20 млрд., който расте с темпове от над 40% годишно. Като се има предвид застаряващото население, е лесно да се осъзнае големия потенциал на тази ниша.

Но естетиката също има значение за да се привлекат взискателни клиенти, които не искат просто да носят обикновена гумена гривна, която да изпраща сигнаил за тяхното здравословно състояние на смартфона и в някои случаи даже да алармира Бърза помощ.

В случая "Уайз Уеър" е намерила отличен партньор, който да направи устройствата атрактивни за възрастните хора. Това е 94-годишната модна икона Ирис Апфел, известна с планините си от гривни и очилата с размер на чинии. Тя е създала и дизайна на нейната колекция от аксесоари, които се свързват със смартфона и следят здравето на хората.

"Носимата електроника е жизнено важна за възрастните хора", казва Апфел. "Много от тях падат и ако няма някой наблизо да им окаже помощ, това може да е фатално. Но много важно е тузи устройства да не изглеждат прекалено технологични за тях", добавя тя.

Обществото застарява и все повече хора предпочитат да изживеят последните си години у дома, често без да има някой близо до тях. Уебкамерите и другите устройства за следене на жизнения ритъм ги стряскат и затова са необходими скрити джаджи, с които те бързо да свикнат.

Серията електронни бижута на "Уайз Уеър" включва три различни бронзови гривни с електроника в тях, като могат да бъдат със златно и родиево покритие. Цената им е от $295 до $345 и ако не знаете за какво става въпрос, ще ги сбъркате с обикновен моден аксесоар.

Ирис Апфел е точно на мястото си. Бизнесдамата и дизайнер, за която скоро беше пуснат документален филм, разтърсва модната индустрия от 50-те години на миналия век, когато със съпруга си отворят текстилен бизнес. През нейната кариера тя е била пионер в различни области, създавайки колекция от аксесоари, тъкани и облекла, които дори са били излагани в музея на изкуството "Метрополитън".

Създателят и шеф на "Уайз Уеър" Джералд Уилминк казва, че линията от аксесоари е негова лична мисия. Казва, че през 2010 г. дядо му паднал по стълбите и си счупил таза и с часове нямало кой да му помогне. Той не иска подобно нещо да се случва на дргуи възрастни хора.

Има и други компании, които се насочват към хората на години. Компанията "Иъргоу" (Eargo) е създала слухов апарат, който е толкова миниатюрен, че може да не го забележите. Но цената му започва от $1980.

Фитнес лентата B60 на компанията "Нобо" (Nobo), създадена първоначално за атлети, вече е насочена и към възрастни. Тя измерва нивото на хидратация в тъканите, като изпраща данните към приложение за смартфон.

Смартчасовници като елегатния Lively Safety могат да алармират лекарите в случай на рисково състояние.

Компанията "Юнали Уеър" (UnaliWear) разработва смарт часовник, който може да се задейства с глас, не изисква връзка със смартфон и в същото време може да изпраща сигнали за помощ заедно с местоположението. Той ще излезе на пазара до средата на годината.