Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

В Япония има повече пунктове за зареждане на електрически автомобили, отколкото бензиностанции. Изненадващата на пръв поглед новина бе съобщена от автоконцерна Nissan.

Японският производител на коли обяви, че по последни данни броят на електростанциите в Страната на изгряващото слънце е надхвърлил 40 000, докато класическите бензиностанции са по-малко от 35 000.

При това бройката на пунктовете за коли на ток не включва домашните зарядни, както и около 3000 локации за общественодостъпно бързо зареждане на автомобилните батерии.

Обяснението за ръста на местата за зареждане на електромобили е съвсем логично, в Япония продажбите на този вид возила растат с бързо темпо.

“Важен елемент от продължаващото нарастване на пазара е развитието на инфраструктурата за зареждане", коментира главният финансов директор на Nissan Джоузеф Джи Питър.

Разширяването на мрежата от електростанции е и заради факта, че самите електромобили все повече се превръщат в реална и жизнеспособна алтернатива за шофьорите по света. Главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бара обяви електрическите коли за едно от многото технологични предимства, които ще променят напълно автомобилната индустрия. Според нея голямото преобразяване на бизнеса ще стане факт в неочаквано кратки срокове.

Производителите на возила също се съобразяват с инфраструктурната необходимост. Тesla има собствена мрежа от пунктове за бързо зареждане, а VW и BMW се кооперираха за изграждането на мрежа от електростанции в САЩ.

 
Снимка Веселин Боришев

В Япония има повече пунктове за зареждане на електрически автомобили, отколкото бензиностанции. Изненадващата на пръв поглед новина бе съобщена от автоконцерна Nissan.

Японският производител на коли обяви, че по последни данни броят на електростанциите в Страната на изгряващото слънце е надхвърлил 40 000, докато класическите бензиностанции са по-малко от 35 000.

При това бройката на пунктовете за коли на ток не включва домашните зарядни, както и около 3000 локации за общественодостъпно бързо зареждане на автомобилните батерии.

Обяснението за ръста на местата за зареждане на електромобили е съвсем логично, в Япония продажбите на този вид возила растат с бързо темпо.

“Важен елемент от продължаващото нарастване на пазара е развитието на инфраструктурата за зареждане", коментира главният финансов директор на Nissan Джоузеф Джи Питър.

Разширяването на мрежата от електростанции е и заради факта, че самите електромобили все повече се превръщат в реална и жизнеспособна алтернатива за шофьорите по света. Главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бара обяви електрическите коли за едно от многото технологични предимства, които ще променят напълно автомобилната индустрия. Според нея голямото преобразяване на бизнеса ще стане факт в неочаквано кратки срокове.

Производителите на возила също се съобразяват с инфраструктурната необходимост. Тesla има собствена мрежа от пунктове за бързо зареждане, а VW и BMW се кооперираха за изграждането на мрежа от електростанции в САЩ.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

.

Така си е, японците действат по-бързо, отколкото трае една православна литургия.
Анонимен's picture
Анонимен

даката

ерата на въглеводородите е към края си.отива си по същия начин както въглищната или желязната ера.идва гладът за руснаци и мюслита
Анонимен's picture
Анонимен

.

Малка корекция: желязната ера още не е приключила. Още не е постигнат пределът на желязото, а и не се задава равностоен или по-добър заместител.
Анонимен's picture
Анонимен

даката-тъпаката

За Илон Маск и хиперлупа нищо не си изакал, мило зелено уманитарно зомби.
Анонимен's picture
Анонимен

Приятелю,каменната ера не е приключила защото са свършили каманите,НЕЕ просто нуждата от тях е намаляла.
Анонимен's picture
Анонимен

По-сериозно

Никакви тежки машини не могат да вървят с батерии. Хайде по-кротко с края на въглеводоротите. Има време първо за бусовете, после да камионите, после за корабите и самолетите. И т.н. И този литий ще го издрискаш ли? ЛИТИЙ НЯМА. Просто няма. Ако щете вярвайте.
Анонимен's picture
Анонимен

хайде малко по-сериозно

Цените на лития се качват безспорно, но засега няма изгледи за свършване на суровината. Може да има спекулации защото основните производители са в южна америка, но това е геополитика, която ще излезе на дневен ред след като батериите станат масови.Еластичността на цената на батериите спрямо цената на лития не е чак толкова голяма. При покачване цената на лития 4 пъти, цената на батериите ще се покачи с максимум 10% https://engineering.cmu.edu/media/press/2016/05_03_lithium_market_fluctuations.html

Отделно суперкондензаторите и водородните клетки също се развиват.

Със самолетите и големите индустриални машини ще е по-сложно.
Анонимен's picture
Анонимен

сериозния

а да си чел,че самолет със слънчеви батерии направи околосветско летене и че скоро ще има космически кораби със светлинно задвижване
Лаборант Ваню's picture
Лаборант Ваню
Лаборант Ваню

Лаборант Ваню

Не си се возил на самолет май, кажи на мама да те заведе на екскурзия до София един път.
Лаборант Ваню's picture
Лаборант Ваню
Лаборант Ваню

Лаборант Ваню

В Япония имат японска ядрена енергетика, която може да поеме потреблението и достатъчно студена мощност от японски ТЕЦ-ове с газ от цял свят, които могат, както се видя, да заменят ядрената за година-две. В Япония имат и собствено производство на достъпни японски електромобили и японски пътища, каквито Лилето Павлова не е сънувала. С една дума, японците няма за какво да ги мислите, мислете как вие ще плащате "свободния" пазар от догодина. Вчера в Капитал пишеше, че КЕВР можело да вдигне цената на регулирания сектор, за да избута популацията на "свободния пазар", понеже сега било още много скъпо. Като знаем, че Икономедиа на Прокопиев са рупора на крадците енергепици, очаквам здраво и заслужено да ви го нахлузят.
Анонимен's picture
Анонимен

Да де ама сега някой от руския тролетарият ще каже че това е лъжа и че японците работят за сорос
Анонимен's picture
Анонимен

Дасвидания разсия и арабелки разни
Анонимен's picture
Анонимен

Във Венецуела, ядна от най големите производителки на петрол днес има бунтове от глад, нападения над кокошкарници а комуниста президент, който гази до колене в петрол или черно злато, обяви извънредно положение, изглежда 4 дневната работна седмица не помогна на цоциалистите да вържат двата края
Анонимен's picture
Анонимен

Очасвам редица.северноевропейски държави да са същите
Анонимен's picture
Анонимен

А путин се е запритеснявал от два радара на НАТО в Румъния и Полша след години
Анонимен's picture
Анонимен

Не твърдеше ли някой руски трол че материали за батерии нямало ? Май няма мозък в главите на русоробите

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Колко ще изкара новият парламент?