„Давайте!“ – отсякоха шефовете на тв канала Netflix, когато заедно с Дейвид Финчър им предложихме идеята за сериала „Къща от карти“, споделя Кевин Спейси пред тв водещата на „Като на кино“ Станислава Кара.

Тази и други интересни истории от холивудските си приключения със световни величия тя е събрала в книга със същото име – „Като на кино“, чиято премиера е на 18 май от 19.30 ч. в литературен клуб „Перото“.

За почитателите на един от най-култовите сериали в света „Къща от карти“ Кевин Спейси е безскрупулният сенатор Фрaнк Ъндърууд. Но за някои остава зад кадър фактът, че преди да се включи като актьор, той разработва сериала заедно с режисьора Дейвид Финчър.

Интригите и задкулисните игри в Белия дом винаги са били интересна тема не само за американците, но и за целия свят. Сериaлът много бързо става хит. Спейси е номинирaн зa куп нaгрaди за трите сезона на сериала.

„От Netflix дори не ни  поискaха пилотен епизод, - разказва Спейси пред Станислава. - Повярвaхa в моето портфолио, в биогрaфиятa нa Дейвид Финчър, в невероятното писaне нa Бу Уилиман, основния сценaрист нa шоуто, повярваха и в историятa и просто попитaха: „Колко искaте дa нaпрaвите?“. Ние кaзaхме „Двa сезонa“ и те отсякоха „Дaвaйте“. И ни беше дaденa пълнa креaтивнa свободa. Те повярвaхa нa хорaтa, които бяхa нaели, и резултaтът е, че нaпрaвихме товa, което искaхме, и че се получи по-добре, отколкото се нaдявaхме да бъде. Рaботихме зaедно и мисля, че товa може да бъде урок. Поне aз винaги съм се опитвaл дa убедя хорaтa си от теaтърa в този начин на работа.“
 

Корицата на книгата.


„Когато стигнеш върха, изпрати асансьора надолу“

Това послание на големия Джак Лемън се превръща в един от основните принципи на работа на Кевин Спейси като продуцент в неговата собствена продуцентска компания Trigger Street Productions. Пред Стаси Кара Спейси споделя, че Лемън е негов идол и ментор през целия му живот, и че продължава да се учи от него на всичко. До ден днешен Спейси продължава да предава на колегите си посланието на Лемън: “Когато стигнеш върха, изпрати асансьора обратно надолу”. Цялата продуцентска компания на актьора, режисьор и продуцент Кевин Спейси следва тази максима – да не забравяш откъде си тръгнал и да помагаш на хората, които току-що започват.

„Отстъпи крачка назад“ е другият основен принцип в работата на Спейси като продуцент и режисьор. Стаси ще запомни и посланието му, че добрият, талантливият продуцент е този, който намира подходящите хора и ги слага на подходящото място, а после разчита на тях и не се бърка в работата им. Само така според Спейси компанията ще работи като една добре смазана машина. 
“Той ми каза още: “Сутрин, когато отивам на работа, или когато трябва да играя роля, аз си закачам егото на вратата!”, споделя Станислава.

“Кевин Спейси е много голям джентълмен. При първата ни среща се обърнах към него с „мистър Спейси“, а той веднага ме прекъсна с репликата: „Ако не ми казваш „Кевин“, интервюто приключва тук“. Поставя те в съвсем друга ситуация, веднага те предразполага... После ми каза: “Много си красива, изглеждаш прекрасно!” Бях си подготвила специален тоалет за интервюто с него”, вълнува се при спомена Стаси.
 

Кенет Брана.


Сър Кен не влиза в социалните мрежи

Най-известният жив Шекспиров актьор Кенет Брана, когото всички във Великобритания наричат с любов „Сър Кен“, пък ѝ казва, че няма фейсбук и туитър и че използва цялото си свободно време да чете книги. “Той е един такъв дребничък и много обикновен, човек не би го различил в тълпата. Каза ми още, че най обича да си разхожда кучето, представяш ли си? Човек, който е звяр на сцената и в киното, а бившите му любови Ема Томпсън и Хелена Бонъм Картър влязоха в бурни скандали заради него и изведнъж - един съвсем обикновен човек”, смее се Стаси.

„Кенет Брана свири на пиано и на китара и винаги намира време и за чужди филми, - споделя Стаси. – Каза ми: „Да ходя на кино е едно от нещата, които обичам най-много да правя, винаги е било така. И никога с друга цел освен забавление. Купувам си пуканки, безалкохолно (обикновено ходя на кино следобед), а след това вечерям и обсъждам филма. Винаги съм с очакване, че филмът ще ми достави удоволствие и отивам с желанието да потъна в него. Струва ми се, че насладата е по-голяма, когато филмът се гледа в киносалон, когато го гледаш по телевизията, си по-критичен. Не отивам на кино като режисьор или актьор, просто съм зрител“.

За сцената Сър Кен ѝ разказва с ентусиазъм: „Обикновено ми липсва усещането да съм на сцена, когато отида на театър. Тогава разбирам, че много ми харесва и ми се иска да съм там, на място и да играя. Предизвикателството на театъра всъщност е повторението, безкрайното повторение. Първата ми пиеса се игра шест месеца, което е дълго в сравнение с повечето видове актьорска игра. Но през последните години все повече и повече обичам театъра и разпределям времето си между него, киното и телевизията“.
 

Стаси Кара (горе вляво) по време на интервюто с Никол Кидман (долу).


Никол Кидман и Чарлийз Терон – „непринудено величие“

За Никол Кидман и Чарлийз Терон Стаси казва, че излъчват величието на звезди някак непринудено, “отвътре им идва”, но когато изключат камерите, са много естествени.

“За Никол Кидман ми бяха казали, че успехът на интервюто зависи изцяло от моментното ѝ настроение и бях много притеснена. Срещнахме на премиерата на филма “Принцесата на Монако”. Беше прекрасна, говорихме си доста. Извън интервюто ми разказа за мъжа си, кънтри певеца Кийт Ърбън, с когото живеят в ранчо в Тексас. Имат две малки момиченца, освен двете по-големи деца, които осиновиха с Том Круз, - споделя Стаси. – Тогава се срещнах и с партньора ѝ във филма Тим Рот. С него имах чувството, че може да ни отворят по една бира, така ни вървеше приказката. Той от самото начало размени ролите, като започна да ме разпитва: “Откъде си?”, “Какво правиш?”.
 

С Том Круз по червения килим.


“С Чарлийз Терон пък, когато ѝ подарих книгата си на изключена камера, започнахме да си говорим абсолютно приятелски. Тя ме попита в кои страни съм била, казах ѝ, че много ми харесва Йоханесбург. Тя ме погледна втрещено, нали е от там. След това си говорихме за Латинска Америка, тя каза, че ще снимат филм и попита дали ми е харесало в Колумбия. За мен Чарлийз Терон е най-красивата жена, която съм виждала. Впечатляващо красива е наживо, на екран, на снимка, навсякъде”, вълнува се Стаси.
 

Чарлийз Терон.


Добрата школа на военната журналистика

Книгата на Станислава Кара е написана по правилата на добрата репортажна журналистика и това не е случайно. Дамата е минала през сериозна школа в Лондон, където завършва бакалавърска степен по изкуствознание и магистратура по международна журналистика.

След магистратурата Стаси започва работа като финансов и икономически репортер за компания, която прави икономически и политически доклади за изданията Forbes, Washington Post и The Times. Екип от двама-трима души прекарват два-три месеца в държава, към която западните страни проявяват инвеститорски интерес. Първият ѝ проект е Украйна. Там Стаси прави много интервюта, включително и с Виктор Юшченко, и с Виктор Янукович, който по онова време е премиер. “Юшченко е един прекрасен човек, той целува ръка на всяка жена, докато Янукович беше страховит”, спомня си Стаси.

В продължение на две години тя обикаля света – Колумбия, Индонезия, Кабо Верде, Египет, Русия, като опознава нравите и обичаите им. Интервюира президенти, министри, бизнесмени, а също и много обикновени и интересни хора по улиците. Прави го без проблем, защото владее испански, английски, френски и руски език. Живяла е в бившия Съветски съюз, в Африка, Латинска Америка, Азия.

“На всеки три месеца трябваше да сменям държавата и в началото ми беше интересно, но после омръзва. Пък и се чувстваш несигурен”, споделя тя. Напуска, защото иска да се занимава с телевизия и единственият ѝ шанс да прави това е в България. В Англия, за да работиш в телевизия, трябва да минеш през куп стажове, които не се плащат, а това е непосилен лукс за един току-що завършил студент от България.
 

Заедно с Уилям Дефо.


Спейси и Тошев, които преобръщат живота ѝ

Голямото събитие, което преобръща живота ѝ, е спечелването на един конкурс през 2012 г., наградата от който е да отразява като кореспондент снимането на филми в Южна Африка, Русия и Америка от Кевин Спейси и неговата продуцентска компания.

“Точно на 30-ия си рожден ден бях на снимачната площадка да гледам как Уилям Дефо снима… Уникално!”, спомня си Стаси.
Основен „виновник“ за появата на рубриката „Като на кино“ в предаването „Преди обед“ е художественият му директор Георги Тошев. Той е и продуцент на предаването със същото име, което сe излъчва от септември 2015 г. по BTV Cinema всяка събота от 18 ч.

Идеята да събере и опише впечатленията си в книга Стаси носи, откакто започва да ходи „на лов за холивудски звезди“. „Друго е, когато всичко остане на хартия, защото интервютата се натрупват и някои неща може да забравя“, казва тя. Работи по книгата миналото лято.

„Всичките ми интервюта бяха описани, но трябваше да ги събера, да ги актуализирам с последни информации. През годината не ми остава време за писане, защото е лудница – пътувания, снимки, предавания“. Към самите интервюта Станислава добавя и историите преди и след тях, които са не по-малко любопитни.
 

Звездата от “Игра на кодове” Бенедикт Къмбърбач по време на интервюто си пред Стаси Кара.


Книгата, издадена от „Колибри“, съдържа 232 страници. Обхваща 10-годишен период от живота на Станислава Кара, от първото ѝ попадане на снимачна площадка през 2005 г., когато за дипломната си работа за магистратурата попада на снимачната площадка на филм със звездата от „Терминатор“ Линда Хамилтън и британския актьор Декстър Флечър до наши дни.

Първите 2 глави са посветени на журналистическия занаят, на който Станислава Кара се е научила в Лондон. „Срещаха ни с военни кореспонденти. За тях да си военен кореспондент беше най-високата топка. Хем ти казват колко е опасно, как някои колеги загиват, как нямат личен живот... И в същото време провокират у теб страст към тая опасна журналистика“, споделя Стаси.
 

Стаси снима Ема Томпсън.


Включени са интервюта с някои от най-големите холивудски актьори, сценаристи и режисьори, като Кевин Спейси, Уилям Дефо, Никол Кидман, Том Харди, Тим Рот, Ема Томпсън, сър Кенет Брана, Камерън Диас, Джейми Фокс, Бенедикт Къмбърбач, Том Хидълстън, Кейт Уинслет, Еди Редмейн, Алисия Викандер и много други.
 

Камерън Диас.


Станислава Кара е забелязала, че колкото по-високо “асансьорът” е издигнал някого в холивудския свят, толкова той е по-земен. “Тези хора ми показаха, че за всяка мечта се работи страшно много!”, казва Стаси, която е разбрала, че за да интервюираш с лекота големите звезди, трябва ти самият да си подготвен, да изглеждаш и да си със самочувствието на звезда.

Джейми Фокс.


Освен тази дебютна документална книга Станислава Кара е автор и на два приключенски романа – "Фалшът е начин на мислене" и "Повикът на щастливата случайност", които са издадени и на английски език и се продават и в най-голямата онлайн книжарница Amazon.