Ако попаднете на нарушение в болницата, установите, че диагнозата ви не отговаря на написаното в епикризата или просто не ви допада работата на лекуващия лекар, скоро ще има къде бързо, лесно и съвършено анонимно да споделите неудовлетворението си.

Новият интернет сайт "Здравен отзив" ще събира всички сигнали от пациенти за лошо медицинско обслужване в страната, съобщават авторите на идеята от Националната пациентска организация (НПО). Платформата ще разполага също с мобилно приложение и ще осигурява  консултации в случаите, когато хората срещат трудности при сблъсъка си със здравната система. Потребителите пък ще получават код, с който в реално време да следят докъде е стигнала проверката по случая им.

"Ще се опитаме непроверени информации да не се появяват в публичното пространство, защото вероятно ще има и недоброжелатели, които ще искат да наклеветят свои колеги и или конкурентни лечебни заведения", коментира пред bTV председателят на НПО д-р Станимир Хасърджиев.

По думите му сигналите за нередности, подадени чрез сайта, ще се препращат от организацията до компетентните служби, а ако се налага, ще стигат дори до прокуратурата. Резултатите от проверките ще се оповестяват публично, но няма да се издават имената и личните данни на пациентите. Ако се засекат системни оплаквания от конкретна болница, ще се сигнализира касата, която пък ще може да прецени дали да прекрати договора си с лечебното заведение.

По данни на Националната пациентска организация българите най-често се оплакват от грубо отношение, липса на информация, доплащане за лечение в болниците и съмнения за лекарски грешки.