Ако имате чувството, че накъдето и да се обърнете все Бареков ще видите, то това не е случайно. Именно новият политик е лидер по разходи за предизборна реклама. Това показва проучване на сайта "Отворен парламент". По закон медиите са задължени да публикуват рекламните договори по време на предизборната кампания, но не всички го правят.

"България без цензура" е изхарчила точно 656 079 лева за предизборното си представяне в медиите до момента. На второ място са БСП с 626 474 лева. На трето място е "Атака" с 428 982 лева, четвърти са Реформаторският блок с 337 892 лева, а пети са ДПС с 266 733 лева. Следват АБВ (208 984 лева), ГЕРБ (118 631 лева) и Синьо единство (74 233 лева). На последно място в списъка на "Отворен парламент" стои партия "Зелените" с 4506 лева.

Партията на Бареков е била особено щедра към телевизията, в която сегашния лидер бе телевизионен водещ. Би Ти Ви е получила от "Цензурата" 303 505,50 лева. ББЦ е дала и мощно финансово рамо и на другите национални телевизии. "Нова телевизия" е изпратила на Бареков фактури за 171 450 лева, а "Канал 3" е спечелил почти 80 000 от него. Партията е единственият политически дарител (25 740 лева) и на телевизия NEWS7, която доскоро се управляваше от Бареков.

Откъде идва финансирането на новата партия не е съвсем ясно. Само пет партии и коалиции са представили отчетите си за предизборните разходи за реклама в Сметната палата. Според данните на ведомството на първо място по реклама е "България без цензура" с 734 412 лева и отчетени рекордни дарения от 113 000 лева. БСП е втора с 666 474 лева за реклама и дарения от 36 500 лева. "Реформаторският блок" отчита 337 892 за реклама и 31 710 лева дарения. АБВ е похарчила 224 817 лева за реклама и е получила дарения за 117 463 лева.

Най-голямата партия в управляващата коалиция БСП обаче е изпреварила ББЦ по стойност на рекламните договори в "Нова телевизия".  Там Столетницата е внесла 175 767,50 лева. На трето място в тази медия е "Реформаторският блок" (140 000 лева).

В сравнение с частните национални телевизии БНТ е истински страдалец що се отнася до приходи от политическа реклама. В обществената телевизия най-големият политически рекламодател е движението на експрезидента Георги Първанов. АБВ е отпуснало на медията 74 280 лева. Останалите по-големи партии обаче са били крайно пестеливи към БНТ.

По приходи от политическа реклама безапелационен лидер е Би Ти Ви. Частната телевизия е получила повече от 1 милион лева от партийна реклама, които представляват една трета от общите разходи за реклама на политическите сили за евровота.

Данните на "Отворен парламент" показват, че бившите управляващи от ГЕРБ са били доста внимателни при разпределянето на средствата за реклама и са действали на принципа "за всяка медия по нещо". Партията на Бойко Борисов е заделила почти по равно и то малки суми за Би Ти Ви, "Дарик" радио, сайта ПИК и вестниците "Труд" и "24 часа".

Въпреки че лидерът на "Атака" Волен Сидеров често влиза в словесни хватки с тв водещите на Би Ти Ви и "Нова телевизия" именно тези две медии са си разпределили основната част от медийния бюджет на националистите. За другите медии сумите са нищожни. 

При ДПС има малко повече справедливост, но основните печеливши от предизборната кампания отново са "Би Ти Ви" и "Нова". Все пак движението на Лютви Местан е отпуснало средства и за Дарик и БНР, както и за няколко информационни сайта.