Изглежда невероятно, но може да стане реалност - "Шкода" (Škoda) може да е най-новият европейски автомобилен бранд, който ще навлезе на пазара в САЩ, пише сайтът за финансова информация The Motley Fool.

Причините марката с над 110-годишна история да преплува океана, са прагматични. "Фолксваген" понесе сериозен удар на имиджа покрай "Дизелгейт" и чрез въвеждането на чешкия бранд компанията ще продължи да продава своите автомобили, при това на по-ниска цена. Освен това ще позиционира и марката си "на чисто", без да е обременена със скандали.

"Шкода" се радва на огромна популялност на пазара в Европа и Китай, като оперативната печалба на бранда е 9,3% - колкото на луксозния "Ауди".

Въпреки, че от "Фолксваген" не казват нищо официално са своята стратегия, в Патентното бюро на САЩ вече са регистрирали марките Yeti, Octavia и Superb.

В края на 5-те години на миналия век "Шкода" прави опит за износ на колите си в САЩ, но скоро се отказва поради слаби продажби.